۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۳۲۵۴۷۲
استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد؛

تقابل ایمان و عقلانیت تلاش دشمن در عرصه بین الملل/ ایمان نمایانگر واقعیات حیات بشری

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به توطئه های دشمنان و این‌که دشمن به دنبال قرار دادن ایمان در برابر عقلانیت است، گفت: ایمان نمایانگر واقعیات حیات بشری است و این کفر و بی ایمانی است که انسان را از واقعیت دور خواهد کرد.
حجت الاسلام پناهيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، مشاور ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، عصر امروز در دانشگاه تبریز با بیان این‌که دشمن به دنبال قرار دادن دیانت در برابر عقلانیت است، اظهار داشت: ما را ارزشی می خوانند تا دیانت را در برابر عقلانیت بدانند.


وی با بیان این‌که دشمن می‌خواهد با ترویج نوعی واقع بینی، ارزش ها را در برابر واقعیت قرار دهد، گفت: دشمن با مؤمن خواندن ما به دنبال آن است که ایمان را در برابر عقلانیت و واقع بینی قرار دهد.


حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان تلاش دشمن را در راستای القای مقدس‌مآبی شیعیان دانست و افزود: می‌خواهند چنین جلوه دهند که ایرانیان در تقدس و ارزش‌ها غرق بوده و نمی‌توانند آن را که واقعیت جهان است را مشاهده کنند و کور از دیدن حقیقت هستند.


وی با انتقاد از عملکرد برخی‌ها، خاطرنشان کرد: عده‌ای دین را در جامعه به صورت ناصحیح جا انداخته‌اند و با سخت گیری بر نسل جوان حتی خنده و شادی را که دین اسلام به آن توصیه کرده است را نسبت به جوانان ممنوع دانسته اند.


مشاور ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با اشاره به کارکرد دین در توسعه اجتماعی و پیشرفت همگانی، تصریح کرد: ایمان با طهارت چشم و زمینه سازی دیدی نافذ و همه بعدی سبب ساز توسعه خواهد شد، دانشمندان ما همه مؤمن و با ایمان بوده اند.


وی دین را مجموعه‌ای از دستورات دانست که زندگی بشر را مترقی و بهتر می‌کند، افزود: دین اسلام با راهکار های خود حتی در حوزه اقتصاد نیز توان رفع موانع و مشکلات را دارد، دین آبادگر حیات بشری و ترویج دهند معنویت در اجتماع است.


این پژوهشگر علوم دینی با انتقاد از برداشت ناصحیح از دین در عرصه جامعه، ابراز داشت: «یؤمن ببعض و یکفر ببعض» درد امروز جامعه از نگرش به دین است، نباید دین را انتخابی عمل کرد، دین با گستره خود می تواند حیات بشتریت را ترقی بخشد.


وی کفار را ناتوان در واقعی بینی دانست و خاطرنشان کرد: این کفر و بی ایمانی است که انسان را از واقعیت دور خواهد کرد، ایمان قلوب انسان را جلا می‌بخشد و چشم او را به حقایق و واقعیات خواهد گشود، ایمان انسان را حافظ منافع خواهد کرد و بی ایمانی انسان را بی تفاوت نگاه خواهد داشت.


حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان عقلانیت و واقع نگری را دعوت صریح دین خواند و افزود: دین
و شریعت اسلامی انسان را به عقلابنیت دعوت کرده است، دین اسلامی دین جامع نگر است به طوری که روایات شیوه غذا خوردن بیشتر از روایات نماز است.


وی توجه به نماز اول وقت را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: این دین اسلام است که انسان را به بهترین شیوه زیستن دعوت کرده و راهنمایی می کند، دین را در جامعه به شیوه صحیح ترسیم و ترویج نکرده اند.


این استاد حوزه و دانشگاه نخستین ثمره معنویت و عبادت را قدرت عنوان و ابراز داشت: مهم‌ترین شاخصه معنویت قدرتمند شدن انسان است، خداوند متعال از افراد ضعیف خوشش نمی آید، باید با الگو قرار دادن امیرمؤمنان در برابر مشکلات قوی بود
./854/202/ب2

ارسال نظرات