۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۳۲۵۵۷۷
مسؤول انجمن تاریخ پژوهان حوزه خبر داد؛

ارسال بیش از 100 مقاله به همایش سیره و زمانه امام جواد/ انتشار آثار منتخب در مجموعه سه جلدی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول انجمن تاریخ پژوهان حوزه با اشاره به آثار ارسالی به دبیرخانه همایش سیره و زمانه امام جواد(ع)، گفت: بیش از صد مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که همه مقالات ارزیابی شده و نزدیک به نصف آن ها مورد تأیید قرار گرفت و موارد تأیید شده در سه جلد منتشر شده است.
حجت الاسلام والمسلمين حميدرضا مطهري، رييس و عضو هيأت علمي پژوهشکده تاريخ و سيره اهل بيت(ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا مطهری، رییس و عضو هیأت علمی پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پیش از ظهر امروز در همایش سیره و زمانه امام جواد(ع) که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: انجمن تاریخ پژوهان با حمایت مراکز علمی قدمی کوچک در راه تبیین سیره اهل بیت(ع) برداشته است.

 

اهمیت دوران امام جواد(ع) در میان معصومین(ع)

وی افزود: در میان عصر حضور ائمه دوران امام جواد(ع) از اهیمت خاصی برخوردار است؛ دوران امام جواد(ع) هر چند کوتاه است ولی از یک طرف مقدمه ای برای عصر غیبت است و از طرفی نحله ها و فرقه های مختلف شکل گرفته است و همه جامعه شیعه را با بحران هایی مواجه کرده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین مطهری با اشاره به دوره ابناء‌الرضا(ع) به عنوان دورانی مهم و سرنوشت ساز در تاریخ شیعه، ابراز داشت: همایش موفقی دو سال قبل درباره سیره امام کاظم(ع) برگزار کردیم و تشویق شدیم تا در مورد عصر ابناء الرضا(ع) نیز همایشی برگزار کنیم.

 

وی افزود: از آن جایی که حق سه امام در یک همایش ادا نمی‌شود تصمیم گرفتیم همایش امام جواد(ع) را به طور اختصاصی برگزار کرده و بررسی حیات سیاسی و فرهنگی حیات بقیه ابناء الرضا(ع) را در همایش های بعدی دنبال کنیم.

 

مسؤول انجمن تاریخ پژوهان حوزه با اشاره به آثار ارسالی به دبیرخانه همایش سیره و زمانه امام جواد(ع) ابراز داشت: به دبیرخانه این همایش بیش از صد مقاله ارسال شده که همگی آن ها ارزیابی شده و نزدیک به نصف آن ها مورد تأیید قرار گرفت و موارد تأیید شده در سه جلد منتشر شد و همچنین چکیده اکثر مقالات ارسال شده نیز در مجموعه چهار جلدی منتشر شده است.

 

رونمایی از نرم افزار امامین جوادین(ع)

رییس پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) عنوان داشت: مجموعه مقالات این همایش همراه با مجموعه مقالات امام کاظم(ع) در نرم افزار امامین جوادین قرار داه شده و امروز رونمایی می شود که محتوای پنج جلد کتاب است و اطلاعات جانبی مثل تعدادی لغت نامه و قابلیت جست‌وجو به صورت عطفی و ترکیبی نیز در آن قرار داده شده است؛ ذخیره سازی و ویرایش نیز ار امکانات دیگر این نرم افزار است./1330/202/ب2

ارسال نظرات