۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۳۲۵۸۶۴
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

اقتصاد مقاومتی راه مقابله با توطئه‌های دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان این که اقتصاد مقاومتی راه مقابله با توطئه‌های دشمنان است، گفت: وجود شرکت‌های دانش‌بنیان و متخصصان داخلی سبب تحقق اقتصاد مقاومتی و خروج از وابستگی می شود و دشمن بداند که تحریم‌ها نمی‌تواند این قدرت منطقه ای را به زانو درآورد.
آيت‌الله دري‌نجف‌آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک عصر امروز در جمع دانش آموزان در اراک با بیان این که اقتصاد مقاومتی راه مقابله با توطئه‌های  دشمنان است، گفت: وجود شرکت‌های دانش‌بنیان و متخصصان داخلی سبب تحقق اقتصاد مقاومتی و خروج از وابستگی می شود و دشمن بداند که تحریم‌ها نمی‌تواند این قدرت منطقه ای را به زانو درآورد.

 

تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه همه جانبه کشور

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان این که یکی از بسترسازی‌های هدفمندی به منظور دستیابی به تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه همه جانبه کشور در مباحث اقتصادی، توجه به نقش ارزشمند مراکز تحصیلی و دانشگاهی است، گفت: مراکز تحصیلی همچون مدارس و دانشگاه ها به خوبی می توانند در تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق فعالیت‌های اقتصادی نقش آفرینی کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: دانش آموزان و دانشجویان کشور باید در کنار آموزش های علمی، فراگیری مسائل فنی و حرفه ای را در دستور کار خود قرار دهند.

 

خروج کشور از وابستگی و خودکفایی

آیت‌الله دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: دانش آموزان و دانشجویان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید در آینده بتوانند در بسیاری از زمینه ها به افراد مفیدی برای خانواده و جامعه تبدیل شده و در توسعه و پیشرفت ایرن اسلامی حضور فعال داشته، گام بردارند و نقش آفرینی کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: همراهی مراکز تحصیلی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های دانشگاهی و دانشجویی می‌تواند مسیر خروج کشور از وابستگی به اقتصاد نفتی را تعریف کرده و آن را به منظور رسیدن به خودکفایی پیش‌بینی شده برساند.

 

نقش مدارس در در پیشرفت وعزت کشور

امام جمعه اراک اظهار داشت: دانشجویان و دانش‌آموزان در کنار کسب فنون مختلف علمی مسائل فنی روز به روز بیش از گذشته گام بردارند و کسب علم را با برنامه ریزی در دستور کار خود قرار دهدن تا بتوانند افراد موثری در جامعه باشند و به خوبی نقش آفرینی کنند.

 

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان این که فعالیت جوانان این مرزو بوم در جبهه‌های علم ودانش توانسته کشور را به قله‌های رفیع و موفقیت برساند، گفت: مدارس به عنوان پایگاه اصلی علم و دانش نقش مهمی در پیشرفت وعزت کشور برعهده دارند زیرا هرچه افراد یک جامعه از علم و دانش بیشتری برخوردار باشند به همان میزان قدرت شکست ناپذیری آن جامعه بیشتر است.

 

شایان ذکر است، 227 هزار دانش آموز در دو هزار و 269 مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند./842/202/ب3

ارسال نظرات