۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۴۲۳۲۲۰

تجلیل آیت الله نوری همدانی از مواضع صریح و انقلابی رییس دستگاه قضا

حضرت آیت الله نوری همدانی از مواضع صریح و انقلابی آیت الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه تجلیل کرد و گفت: ایشان فردی است که از لحاظ موقعیتی در سطح عالی و از لحاظ تعهد و انقلابی بودن نیز بسیار کامل هستند.
آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار مسؤولان دانشگاه علوم قضایی خاطرنشان کرد: نخستین وظیفه هر انسانی بر اساس اصولی که خدا مقرر داشته این است که باید جهان بینی الهی در راه خودسازی داشته باشد تا بتواند دیگران را نیز بسازد.

 

این مرجع تقلید با اشاره به رعایت حقوق دیگران اظهار داشت: هر فردی در برابر اجتماع مسؤولیت دارد و انسان موجودی اجتماعی است؛ در دنیای کنونی وظیفه ما در برابر اجتماع مسلمانان این است که باید امکانات خود را در راستای قدرت اسلامی حفظ کنیم و مسؤولیت اجتماعی بسیار اهمیت دارد؛ امام سجاد(ع) در رساله حقوق خود پنجاه حق را می شمرد که انسان­ ها باید رعایت کنند تا عادل باشند و باید این حقوق را شناخت.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم به اهمیت قضاوت اشاره و تصریح کرد: شغل قضا بسیار خطیر است و در راستای این ویژگی شایسته ای که خدا به شما عنایت کرده، گام بردارید.

 

وی گفت: سه شغل خطیر وجود دارد که برای فقیه بود و برخی گرفته بودند؛ شغل های افتا، قضا و حکومت در ابتدا در اختیار انبیا و اهل بیت(ع) قرار داشت و در زمان غیبت امام زمان(عج) باید در اختیار فقیه باشد و از برکات انقلاب اسلامی این است که این سه مورد به اهل آن برگشته است.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی به ارکان انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: باید در حد خودمان انقلاب را معرفی کنیم که انقلاب اسلامی، انقلابی دینی و مذهبی است و ادامه دهنده راه انبیا و ائمه اطهار(ع) است؛ اسلام، مردم و ولایت فقیه ارکان انقلاب به شمار می روند.

 

این مرجع تقلید خاطرنشان با اشاره به فرمایشی از امام خمینی(ره) کرد: مردم گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب هستند و میلیون ها انسان عاشق شهادت وجود دارد؛ امام راحل به مسؤولان توصیه می کردند که باید مردم را در صحنه نگه داشت.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید خطوط قرمز انقلاب را مدنظر قرار داد، اظهار داشت: سه کتاب صحیفه امام راحل، دفتر تبیان و وصیتنامه امام خمینی(ره) را مطالعه کنید که باید کتاب های بالینی ما باشد.

 

وی با اشاره به نامه 53 حضرت علی(ع) به مالک اشتر نهج البلاغه تصریح کرد: امیرمؤمنان در این نامه درباره صفات قضات فرمودند برای قضاوت باید افضل افراد را انتخاب کنید و دشمنان نتوانند برای آنها غالب باشند و به اندازه ای به آنها موقعیت بدهید که نکند از دشمنان حساب ببرند و برای احقاق حق قدرت داشته باشند و به اندازه ای به آنها حقوق بدهید که به مردم نداشته باشند؛ باید افرادی که دارای فضیلت هستند و با حوصله به کارها برسند را انتخاب کرد.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی درباره رییس قوه قضاییه گفت: سلام ما را به آیت الله لاریجانی برسانید؛ ایشان فردی است که از لحاظ موقعیتی در سطح کامل و از لحاظ تعهد و انقلابی بودن نیز بسیار کامل هستند.

 

این مرجع تقلید یادآور شد: شغل، مسؤولیت آفرین است و وسیله امرار معاش نیست، بلکه امانتی از جانب خدا محسوب می شود که به افراد سپرده شده است و موازینی دارد که باید طبق آن عمل کرد./822/پ202/ج

ارسال نظرات