۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۴۲۴۰۴۹

چند خبركوتاه از پاكدشت

تقديم آخرين سروده شاعر آئيني به معلمان و برگزاري همايش مقام معلم با حضور فرزند آيت الله بهجت از مهم ترين اخبار كوتاه پاكدشت است.
اخبار كوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، همايش بزرگداشت استاد شهيد مرتضي مطهري با حضور حجت الاسلام علي بهجت فرزند آيت الله بهجت برگزار مي شود.

 

اين برنامه در سالروز شهادت اين دانشمند فرزانه ساعت 15 روز يكشنبه 12 ارديبهشت در سالن كانون شهداي پاكدشت با حضور جمعي از مربيان و فرماندهان بسيجي برگزار مي شود.

 

همچنين گروه تلويزيوني تواشيح سبحان در اين همايش به اجراي برنامه مي‌پردازد.

 

تجليل از معلمان نمونه

به مناسبت هفته عقيدتي سياسي در سپاه و بزرگداشت مقام معلم از 30 نفر از معلمان و مربيان نمونه بسيجي به همت سپاه پاكدشت تجليل به عمل مي آيد.

 

اداي دين، دغدغه و دردمندي مانع از سكوت مي گردند

مهدي عطريان شاعر و جانباز انقلاب اسلامي با بيان اينكه گرچه سخن گفتن از شهيد مطهري بسيار سخت است، اما يكي اداي دين و ديگري دغدغه و دردمندي مانع از سكوت مي شوند، افزود: زوايايي از مشي و اخلاق علمي استاد با توجه به رخدادهاي جديد و مسائل مبتلا به هنوز مغفول مانده است.

 

وي استاد شهید مرتضی مطهری را به عنوان یكی از شخصیت‌های تأثیرگذار در تئوری‌پردازی مبانی انقلاب اسلامی دانست و تصريح كرد: اين شهيد توانست در طول عمر پربركت خود به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و آن هم در مدت كوتاه عمر خود در دوران پس از انقلاب ضمن تشریح مبانی عقلی و نقلی حكومت اسلامی و ولایت فقیه در قالب سخنرانی، مناظره و یادداشت نقش بزرگی را در شكل‌گیری مبانی تئوریك انقلاب اسلامی ایفا نماید.


شاعر آئيني كشور، بررسی ماهیت و مفهوم انقلاب اسلامی و به ویژه جمهوری اسلامی و پاسخ به شبهات مربوط به آنها را از جمله مباحثی بيان كرد كه استاد مطهري با دوراندیشی خاص خود به درستی به آنها پرداخته بود و نیز ابراز كرد: سخن گفتن از آینده انقلاب اسلامی ایران و آسیب‌شناسی آن از ديگر بحث هاي اين دانشمند فرزانه بود.

 

تقديم شعر در وصف شهيد مطهري

اين شاعر پاكدشتي در پايان آخرين سروده خود در وصف شهيد مطهري را تقديم همه فرهنگيان كرد و افزود: اميدوارم معلمان عزيز با الگوبرداري از سيرت اين شهيد بزرگوار راه و مسير وي را ادامه دهند./101/804/ب1

 

در ذيل متن شعر اين شاعر پاكدشتي تقديم مي‌شود:

 

بودست و هست عارف و والا مطهری

خیل تمام نسل جوان راست رهبری

 

معمار انقلاب چنان ساخت طفل خود

گردید بهر لشگر اسلام سنگری

 

بر گوی همای سعادت بدی امام

آری مطهریش بر او هست شهپری

 

در منطق است و حکمت است و دین

او روح انقلاب و بجان بود پیکری

 

سرباز لشگر اسلام و عدل و داد

شد قوطه ور به خون سر از تیر ابتری

 

آثار او همه پند است و حکمت است

بر نخل ها و سرو کتابت چونان سری

 

بودش به دست مشعل توحید آن عزیز

روشن بدان نمود جهان و جهانگری

 

هر قطره قطره خون تو ای مست انقلاب

اندر خروش و زمزمه روح پروی

 

گر دین حق شود متجلّی ز خون تو

هست افتخار شهادت توانگری

 

محزون مباش عطریان تا که رستخیز

جاوید هست به گفته قرآن مطهری

ارسال نظرات