۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۴۲۴۰۵۳
آيت الله نمازي:

علما هميشه در خط مقدم دفاع از اسلام و ولايت هستند

نماينده ولي فقيه در كاشان با اشاره به اين كه علماي اسلام هميشه در خط مقدم دفاع از اسلام ولايت هستند، گفت: امام خميني(ره) وقتي كسروي با كتاب خودش اسلام و ولايت را زير سؤال برد، بلافاصله كشف الاسرار مي نويسد و پاسخ او را مي دهد.
آيت الله عبدالنبي نمازي درجمع اساتيد حوزه علميه كاشان آيت الله عبدالنبي نمازي درجمع اساتيد حوزه علميه كاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي شامگاه شنبه در جمع اساتيد حوزه علميه كاشان در حسينيه حضرت علي اكبر(ع) اين شهرستان با اشاره به اين كه واژه انقلابي به لحاظ محتوا و مفهوم در آيات قرآن و روايات اهل بيت(ع) آمده است، گفت: اساسا روحانيت شيعه در طول 14 قرن هميشه در سخت ترين شرايط و در دوران خفقان و حكومت بني عباس و سلاطين ظالم درخط مقدم دفاع از اسلام بوده است و علماي شيعه مدافع ارزش هاي الهي بوده  اند.

 

آيت الله نمازي يادآور شد: هزاره شيخ مفيد از سوی جامعه مدرسين حوزه علميه قم در سال 1370 حدود 25 سال قبل برگزار شد و به همين مناسبت جامعه مدرسين حوزه علميه آثار قلمي شيخ مفيد را در جلدهاي بزرگ و متوسط و كوچك فراواني چاپ كرد كه آثار قلمي ايشان چندين كارتن بود كه بخش بسياري از اين آثار از جزوه هاي كوچكي بود كه هر زمان شبهه اي در زمان شيخ مفيد به اسلام و ولايت و اهل بيت(ع) وارد شد، ايشان جواب شبهه را در جزوه اي 20 صفحه اي  مي داد و بر همين اساس جزوات زيادي از شيخ مفيد بر جاي مانده است.

 

امام جمعه کاشان با اشاره به اين كه علماي اسلام هميشه در خط مقدم دفاع از اسلام ولايت هستند گفت: امام خميني(ره) وقتي كسروي با كتاب خودش اسلام و ولايت را زير سؤال برد، بلافاصله كشف الاسرار مي نويسد و پاسخ او را مي دهد.

 

وي افزود: امير مومنان(ع) مي فرمايد، هركجا كه تهاجي عليه حدود الهي و حريم الهي مي شود اهل تعارف نيست و با قدرت در برابر تهديدات مي ايستد.

 

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: براي هر پادشاهي حريمي است و حريم خدا، احكام خدا است و همانگونه كه كسي نمي تواند به حريم سلطان وارد شود به حريم الهي و احكام الهي نيز كسي مجاز نيست متعرض شود و اين معناي انقلابي بودن است.

 

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: در سلسله مراتب حوزه و در راس حوزه هاي علميه مراجع تقليد شيعه و بعد از آن علماي تراز اولي كه مرجع تقليد نيستند و رساله ننوشتند اما مجتهد تمام عيار هستند و در حوزه تدريس خارج دارند و بعد از آن اساتيد سطوح عالي اعم از محققين، مدرسين و فضلا هستند و بعد از اين ها طلاب هستند.

 

آيت الله نمازي بر مديريت و كنترل ورود طلاب نوجوان و جوان به حوزه هاي علميه تأكيد كرد و گفت: ورودي و گلوگاه حوزه جاي مهمي است كه در پذيرش ها و گزينش هاي حوزه بايد مراقب بود چه افرادي و با چه نيت و اهدافي وارد حوزه مي شوند و آيا براي خدمت به اسلام است و يا براي اهداف ديگري است.

 

وي افزود: رهبر معظم انقلاب فرمود، من نگران گلوگاه حوزه علميه هستم و در ادامه نيز استدلال مي كرد و گفت، قبل از پيروزي انقلاب با اين كه حكومت در اختيار روحانيت نبود اما دستگاه هاي جاسوسي و امنيتي انگلستان به دنبال نفوذ در حوزه هاي علميه بودند و امروز كه روحانيت داراي حكومت است، دستگاه هاي جاسوسي و اطلاعاتي انگلستان به دنبال نفود و اطلاع از ظرفيت ها و توان و استعدادها حوزه هاي علميه هستند.

 

آيت الله نمازي تأكيد كرد: حوزه امروز حساس تر از زمان هاي گذشته است و افرادي كه وارد حوزه مي شوند بايد كاملا ارزيابي شوند كه از چه خانواده اي هستند، چرا كه طلاب بايد از بين خانواده هاي صالح و سالم جذب شوند.

 

هركجا تعرضي به ارزش هاي الهي شود روحانيت بايد حساسيت داشته باشد

عضو مجلس خبرگان رهبري يادآور شد: حوزه بايد انقلابي بماند به اين معني است كه هركجا تعرضي به ارزش هاي الهي شود روحانيت بايد حساسيت داشته باشد و عكس العمل نشان دهد و در برابر تعرض ها بي خيال و بي تفاوت نباشد و موقعيت اسلام را نشان دهد.

 

به گفته وي، نشانه عالم اين است كه در برابر بدعت ها و خلاف شرع ها نمي تواند ساكت و بي تفاوت باشد و بايد عكس العمل  نشان دهد و منظور از حوزه كه بايد انقلابي بماند همين است.

 

آيت الله نمازي با اشاره به اين كه برخي به دنبال اين هستند كه روحانيت را از حكومت جدا كنند، گفت: اگر روحانيت از حكومت جدا شود بايد فاتحه حكومت را خواند، از اين رو اگر روحانيت در اداره حكومت مستقيم و غير مستقيم نظارت و نقش نداشته باشد فاتحه حكومت خوانده است و حكومت اسلامي به آن معني نمي تواند باشد.

 

به گفته وي، برخي نيز به دنبال اين هستند كه حكومت را از حوزه و روحانيت را از حوزه جدا كنند و يا حكومت را به سمت و سويي هدايت كنند كه آرام، آرام از شريعت و دين فاصله بگيرد و اين فاجعه است.

 

نماينده ولي فقيه در كاشان، طرح حضور بانوان در استاديوم هاي ورزشي در سال هاي گذشته را يادآور شد و گفت: مراجع در برابر حضور بانوان در استاديوم هاي ورزشي عكس العمل نشان دادند و اين نشانه انقلابي بودن حوزه است چرا كه مراجع بزرگوار هرگاه در 37 سال گذشته انقلاب، سخن و حركتي بر خلاف اصول و آداب و ارزش هاي الهي زده شد موضع گيري كردند.    

 

وي همچنين با تأكيد بر مراقبت از طرح شبهات و پاسخ به شبهات ابراز کرد: بايد مراقب باشيد شبهات ديگران را ترويج نكنيم در زمان مسأله بهائيت برخي از خطبا حواس شان نبود و در منبر حرف هاتي بهائيت را مطرح و جواب مي دادند و مخاطب شبهه بهائيت را مي گرفت اما جواب نمي گرفت و از اين طريق سوء استفاده كردند.

 

آيت الله نمازي گفت: لزومي ندارد ما مبلغ شبهه وهابيت و سلفيت و يا تكفيري باشيم و بگوييم، شبهه را نگوييم و بدون اشاره كردن و ترويج شبهه به مخاطب اطلاعات كامل داده و مخاطب را مجهز كنيد.

 

نماينده ولي فقيه در كاشان افزود: در بحث شبهات اگر تعديل كنيم همه خطباي ما تبديل به مروجين شبهات ديگران مي شود، از این رو وظيفه روحانيت شيعه در همه دوران در خط مقدم است./201/1307/ب1

ارسال نظرات