۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۴۲۴۱۰۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین:

مسؤولان نگاهی سازنده و منطقی به مسائل فرهنگی داشته باشند

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: مسؤولان باید نگاهی سازنده و منطقی به مسائل فرهنگی داشته و به این فکر باشند که آسیب‌ها را کم کرده و جلوی هنجارشکنی‌ها را بگیرند.
حجت الاسلام علی نعمت الهی

حجت‌الاسلام علی نعمت‌الهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به کنسرت یکی از خواننده‌های پاپ کشور که هفته گذشته در قزوین برگزار شد و حواشی زیادی را به همراه داشت، گفت: من موافق صددرصدی برگزاری کنسرت‌ نیستم آن هم در شرایطی که شئونات اسلامی رعایت نمی‌شود؛ اما استان قزوین نمی‌تواند جزیره‌ای عمل کند.

 

وی افزود: برگزاری کنسرت به شکل سراسری و با نظر و نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا می‌شود و تقریبا در همه استان‌ها این برنامه اجرا می‌شود و اگر قرار است در قوانین برگزاری کنسرت‌ها اصلاحی صورت گیرد باید به صورت کلی و کلان پیگیری شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین مدیریت در برگزاری کنسرت را مهم دانست و اظهار کرد: می‌توان با وضع قوانینی همانند عدم اختلاط زن و مرد، ایجاد جایگاه ویژه خانواده‌ها و عدم حضور افراد هنجارشکن و غیرمتعارف؛ مقابل خیلی از حواشی ایستاد.

 

برگزاری کنسرت‌ها باید با مدیریت محتوا انجام شود

حجت‌الاسلام نعمت الهی با تأکید بر اینکه در برنامه کنسرت‌ها باید مدیریت محتوا صورت گیرد، خاطرنشان کرد: موسیقی سنتی ایران بسیار فاخر است که می‌توان آن را برجسته کرد و از فضای کنسرت‌ها برای معرفی این موسیقی اصیل به جامعه بهره برد.

 

وی با بیان اینکه ما در کشور با مقوله تهاجم فرهنگی و خلأ فرهنگی روبه رو هستیم، تصریح کرد: اگر برگزاری کنسرت‌ها با این شرایط ضدمذهبی تهاجم فرهنگی است باید آن را حذف کرد اما سؤال اینجاست که این خلأ را باید چطور پر کنیم، موضوع برگزاری کنسرت و برنامه‌های از این دست نیازمند یک مدیریت و برنامه‌ریزی قوی است باید همه دست به دست هم دهند تا این برنامه به درستی در جامعه اجرا شده و حواشی به دنبال نداشته باشد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین تأکید کرد: من موافق این نیستم که صورت مسأله را پاک کرده و در استان قزوین هیچ کنسرتی برگزار نکنیم این کار با واکنش‌های نسل جوان همراه خواهد بود، بنابراین باید راه حلی درست و منطقی برای حل مشکلات این چنینی پیدا کنیم.

 

این مسؤول با بیان اینکه باید انرژی نسل جوان کنترل شود، ابراز کرد: اگر برنامه‌ریزی فرهنگی درستی برای نسل جوان صورت نگیرد قطع‌ یقین عواقب نامطلوبی را در پی خواهد داشت و مشکلات دیگری را برای جامعه ایجاد می‌کند.

 

وی افزود: داشتن یک برنامه منسجم فرهنگی نیازمند هماهنگی و هم‌فکری بین همه دستگاه‌ها است و در این صورت یک کنسرت بدون حواشی برگزار می‌شود، البته نه اینکه من موافق برگزاری کنسرت باشم اما باید با یک نگاه همه جانبه نیازهای نسل جوان را دید.

 

حجت‌الاسلام نعمت‌ الهی در پایان گفت: استان قزوین باید نگاهی سازنده و منطقی به مسائل فرهنگی داشته و به این فکر باشد که آسیب‌ها را کم کرده و جلوی هنجارشکنی‌ها را بگیرد./955/303/ب2

ارسال نظرات