۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۴۲۴۲۶۸
آیت الله مجتهد شبستری:

اجتماع طلاب در قم با وجود نیازهای جامعه بی معنا است/ دولت زمانی که به فرهنگ می رسد می گوید بودجه نداریم

امام جمعه تبریز با بیان اینکه با وجود نیاز مبرم وقوف طلاب در قم مرضی صاحب الزمان نیست، گفت: شهید مطهری از روی وظیفه قم را به قصد دانشگاه ترک و دانشگاه ها را متحول کرد.
آیت الله مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امشب در دیدار اساتید و  مسؤولان دانشگاه هنر اسلامی و صنعتی سهند تبریز، نام گذاری سالروز شهادت شهید مطهری به روز معلم را احسن خواند و اظهار داشت: شهید مطهری یک شخصیت برجسته و الگوی معلمان است.

 

وی دو ویژگی جامعیت و مفید بودن در شهید مطهری را چشم گیر دانست و ادامه داد: بعد از امام راحل شهید مطهری یک شخصیت جامع در تمامی عرصه ها در عصر ما بود و با اینکه شاگرد امام بود در حقیقت تالی تلو امام راحل بود و با خلوص نیت خود مصداق بارز عالم الهی است.

 

امام جمعه تبریز ادامه داد: شهید مطهری در چند رشته به واسطه نبوغ و استعداد خود متخصص بود و در هر رشته حق مطلب را ادا کرده است، در عقاید در کتاب عدل الهی شهید مطهری حق مطلب را ادا کرده و در دیگر مباحث کتب ارزشمندی را از خود به جای گذاشته است.

 

وی ادامه داد: شهید مطهری در مباحث مستحدثه فقه تخصص داشت و رساله ای در مورد بیمه و بانکداری تدوین و در فلسفه برای رد ماتریالیسم شرح کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم را تألیف کرده است و کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران را در برابر ملی گرا ها تألیف کرد.

 

عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: در برابر شبهه ای درباره حضرت علی (ع) که ایشان را مظهر خشونت می دانستند کتاب جاذبه و دافعه علی را به رشته تحریر در آورد و درباره انحرافات عزاداری عاشورا کتاب حماسه حسینی را تدوین کرده است.

 

وی با اشاره به دیگر آثار شهدی مطهری، وی را یک شخصیت زمان شناس و آگاه دانست و ادامه داد: کتاب مسأله حجاب و نظام حقوقی زن شهید مطهری کتبی غنی، عمیق و ارزشمند درباره مسائل زنان با بیانی شیوا، رسا و به دور از افراط و تفریط است.

 

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به ویژگی مفید و مؤثر بودن شهید مطهری، ابراز داشت: شهید مطهری اگر در قم می ماند از مراجع مسلم تقلید بود، اما وی با تشخیص مقدسی که داشت حضور در دانشگاه را مفید و ارزشمند دید.

 

وی خاطرنشان کرد: اساتید دلسوز، مؤمن و عالم در دانشگاه ها با ارتباط با جوانان می توانند آینده کشور را تضمین و نقش مؤثری داشته باشند، از این رو شهید مطهری وارد دانشگاه شد و توانست تأثیر عمیقی را در دانشگاه ها از خود بر جای گذارد.

 

آیت الله شبستری وقوف طلاب و فضلا در قم با وجود بیان شیوا و علمیت را مرضی حضرت صاحب الزمان (عج) ندانست و ادامه داد: هدف اصلی  طلاب از تحصیل انذار و تبشیر اقوام است، وظیفه امروز وقوف در قم نیست، اجتماع 60 هزار نفر در قم با وجود نیازهای فراوان در بخش های مختلف معنا ندارد.

 

وی با بیان اینکه اگر امثال شهید مطهری نبود مارکسیت ها اجازه نمی دادند که انقلاب به پیروزی برسد، ادامه داد: اگر شهید مطهری ها وارد دانشگاه نمی شدند معلوم نبود وضعیت انقلاب چه می شد، شهید مطهری با بیان و خلوص نیت تحولی در دانشگاه ها ایجاد کرد و انقلابی عظیم را در دانشگاه ها ایجاد کرد.

 

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع)، تصریح کرد: اساتید دانشگاه در خط مقدم جبهه فرهنگی هستند و اگر می خواهند شهید مطهری را اسوه خود قرار دهند، وارد عرصه مبارزه با تهاجم گسترده غربی که از طریق ماهواره ها و شبکه های مجازی در جریان است، شوند.

 

وی هنر نویسندگی را یک ابزار ارزشمند خواند و ابراز داشت: برنامه های فرهنگی در دانشگاه ها، نمازهای جماعت و اردوهای مذهبی جای تقدیر دارد، وضع فرهنگی در دانشگاه ها رضایت بخش نیست، و خواستار گزارشی در خصوص میزان نماز گزاران در دانشگاه ها هستیم که سال به سال چگونه است.

 

امام جمعه تبریز ادامه داد: دولت زمانی که به فرهنگ می رسد می گوید بودجه نداریم، وقتی از صدا و سیما  خواستار تولید برنامه های جذاب در برابر برنامه های دلربای غربی هستیم می گویند بودجه نداریم، ولی شاهد آن هستیم که بودجه کشور در جای غیر ضروری مصرف می شود.

 

وی افزود: دانشگاه ها پیشرفت علمی مطلوبی را ندارد و از لحاظ فرهنگی و دینی مطلوب نیستند، با وجود ادعای صبغه فرهنگی انقلاب، شاهد توسعه فرهنگ دینی در دانشگاه ها نیستیم، مسؤولان به فکر فرهنگ و تربیت دینی دانشجویان باشند که آینده کشور در گرو آن است./201/854/ب1

ارسال نظرات