۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۴۲۴۳۲۲
امیر جوکار:

شهید مطهری مانع از انحراف انقلاب شد

فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، با اشاره به ارزشمندی وجود معلمانی که تعلیم و تزکیه را با هم به کار برده اند، گفت: همه معلمین باید با تأسی از شهید مطهری، تزکیه را نیز در کنار تعلیمات تخصصی خود به کار برند.
امیر سرتیپ اباذر جوکار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، امیر سرتیپ دوم اباذر جوکار، صبح امروز در جمع اساتید و معلمان نمونه منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، با اشاره به آیه 2 سوره مبارکه جمعه، گفت: در این آیه شریفه تزکیه بر تعلیم مقدم داشته شده است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: علت این تقدم در آیه و سایر آیات مشابه اهمیت تزکیه نسبت به تعلیم است، در واقع تزکیه مقدمه ای است که بدون آن تعلیم و علم آموزی فاقد ارزش الهی خواهد بود.

 

فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، با اشاره به ارزشمندی وجود معلمانی که تعلیم و تزکیه را با هم بکار برده اند، اظهار کرد: شهید مطهری از جمله معلمانی است که این ویژگی را به وضوح نشان می‌دهد، ایشان در کنار تعلیم به تزکیه و تربیت دینی اهمیتی ویژه داده است.

 

جوکار در ادامه به نقش موثر شهید مطهری در ترسیم خطی مشی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: جریان های سیاسی زیادی قبل از انقلاب وجود داشت که عمدتا با نگاهی التقاطی به اسلام، قصد انحراف انقلاب از مواضع اصیل اسلامی را داشتند، در این بین کسانی مانند شهید مطهری با درکی صحیح از مبادی اسلامی، خط مشی انقلاب اسلامی را که برگرفته از اسلام ناب محمدی بود ترسیم کردند و مانع از انحراف انقلاب اسلامی شدند.

 

وی خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب که وجود چنین شخصیت موثری را برنمی تافتند به ترور او پرداختند و در چنین ایامی شخصیتی را که امام خمینی(ره) در مورد او فرمودند: «مطهری پاره تن من بود» را به شهادت رساندند.

 

امیر جوکار در پایان با بیان اینکه همه معلمان باید با تأسی از این شخصیت بزرگوار تزکیه را نیز در کنار تعلیمات تخصصی خود به کار برند، تصریح کرد: تزکیه نیز در کنار تعلیم رسالتی است که هر معلم با هر تخصصی باید رعایت کرده و بتواند در حوزه علم و اخلاق تاثیر گذار باشد./202/1304/ب1

ارسال نظرات