۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۴۲۴۳۷۰
فرمانده سپاه عاشورا:

بسیج سازندگی در عرصه اقتصاد مقاومتی فعال است

کریمیان گفت: اصلی ترین مأموریت بسیج سازندگی فعالیت در عرصه اقتصاد مقاومتی است و با تحرک بیشتر در سال 95 بسیج سازندگی برنامه هایی را تدوین کرده و تلاش دارد با قدرت بیشتر در سال جاری در مسیر شکوفایی اقتصاد کشور حرکت کند.
سردار کریمیان، فرمانده سپاه عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار کریمیان، فرمانده سپاه عاشورا پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای بسیج سازندگی در استان با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، اظهار داشت: در هر عرصه ای که احساس خطر نسبت به انقلاب شود، سپاه و بسیج در آن عرصه وارد خواهد شد.

 

وی با اشاره به اهمیت مسأله اقتصاد در مدیریت کشوری، ادامه داد: در هر کشوری که استقلال اقتصادی نداشته باشد استقلال سیاسی نخواهد داشت و هر کشوری که استقلال سیاسی نداشته باشد دچار تزلزل و ضعف خواهد شد.

 

کریمیان گفت: اصلی ترین مأموریت بسیج سازندگی فعالیت در عرصه اقتصاد مقاومتی است و با تحرک بیشتر در سال 95 بسیج سازندگی برنامه هایی را تدوین کرده و تلاش دارد با قدرت بیشتر در سال جاری در مسیر شکوفایی اقتصاد کشور حرکت کند.

 

وی افزود: قرارگاه فرماندهی اقتصاد مقاومتی با ریاست استاندار در استان تشکیل خواهد شد، مجموعه بسیج سازندگی به عنوان پیشکسوت دارای تجریبات ارزشمندی است و حرکت های ارزشمند را در مسیر اقتصاد مقاومتی انجام داده است تا به استقلال اقتصادی دست یافت.

 

همچین سیدصفر قائمی، مسؤول بسیج سازندگی استان در این دیدار با ارائه گزارشی، مردمی کردن اقتصادمقاومتی را مهم ترین مولفه در عملیاتی کردن عنوان و بیان کرد: محور مردمی کردن اقتصاد، اهمیت به اقتصاد درون زا و ایجاد کارگاه هاي زود بازده با هدف کمک به امنیت عذایی کشور است.

 

وی با بیان اینکه دوهزار و 142 کارگاه زودبازده در سال گذشته ایجاد و توسط بسیج سازندگی پشتیبانی شده است، تعامل با دستگاه ها، فرهنگ سازی آن در جامعه برای ایجاد رغبت مردم به سمت اقتصاد مقاومتی، آموزش و صدور مجوز، تامین تسهیلات و نهاده، نظارت و بازاریابی را از مهم ترین مراحل برای ایجاد این کارگاه ها برشمرد.

 

قائمی در بخش دیگر سخنان خود محرومیت زدایی را دغدغه اصلی مسؤولان خواند و گفت: خدمات رسانی به این قشر جزو اولویت های بسیج سازندگی برای پیوند مردم با نظام و تثبیت کارآمدی نظام جمهوری اسلامی است که سال گذشته 108 طرح عام المنفعه در سطح استان در این خصوص دنبال و تحویل مردم و مسئولان شده است.

 

وی توجه به سازندگی و تعامل با دستگاه ها در این باره را از دیگر محورهای بسیج سازندگی عنوان کرد و افزود: در تبریز و سطح استان 60 طرح عمرانی با اعتبار 43 میلیارد ریال سال گذشته تحویل داده شده است که بسیج سازندگی بیشترین مشارکت را در این باره با شهرداری ها، علوم پزشکی، جهاد کشاورزی، آب منطقه ای و .... داشته است.

 

مسؤول سازمان بسیج سازندگی آذربایجان شرقی بحث آموزش و برگزاری کارگاه های آموزشی را از دیگر برنامه های محوری بسیج سازندگی نام برد و اظهار داشت: در خصوص کمک به سواد آموزی مردم، دوهزار و 41 مربی با نهضت سواد آموزی در سه مرحله سوادآموزی، تحکیم و انتقال همکاری داشتند.

 

وی ادامه داد: در بحث آموزش بهداشت، موالید و ازدواج 583کارگاه برای ارتقای آگاهی مردم و در خصوص مهارت آفرینی نیز 450کلاس با 144مربی برای اشتغال و کار برگزار شده که 11هزار و 27نفر موفق به اخذ گواهینامه شدند تا بتوانند برای فعالیت خود کارگاه ایجاد کنند.

 

قائمی تعامل با جهاد کشاورزی را از دیگر برنامه های بسیج سازندگی بیان کرد که بسیجیان در زمینه لایروبی انهار، غرس نهال، صیانت از جنگل، طرح همگام با کشاورز و علمی کردن کشاورزی و همچنین ساخت استخر برای ذخیره آب فعالیت می کنند.

 

این مسؤول بسیجی هدایت و مدیریت گروه های جهادی را در قالب اردوهای هجرت از دیگر برنامه های مهم و موثر بسیج سازندگی با همکاری بسیج دانشجویی و ودانش آموزی و محلات دانست و ابراز داشت: این اردوها بسته به نوع فعالیت گروه ها به مدت یک، سه، هفت، 10 و 12 روزه در عرصه های عمرانی، آموزشی، پزشکی، بهداشتی، بهسازی مدارس و ... برگزار می شود.

 

قائمی خدمات رسانی، احیای روحیه جهادی، زندگی و فعالیت گروهی را از برکات این اردوها علاوه بر محرومیت زدایی و کمک به سازندگی خواند./854/202/ب2

ارسال نظرات