۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۴۲۵۲۰۱

وزیر اوقاف مصر از احیای هزار مسجد جامع در مصر خبر داد

وزیر اوقاف مصر تاکید کرد که مساجد باید در تمام ابعاد زندگی مردم موثر باشد و احیای مساجد جامع در کشور در همین راستا خواهد بود.
محمد مختار جمعه، وزير اوقاف مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد مختار جمعه، ویر اوقاف مصر در گفت‌وگو با یک روزنامه مصری گفت: باید اندیشه مسجد جامع در مصر احیا شود و ما به همین منظور هزار مسجد را در کشور به عنوان مسجد جامع معرفی می کنیم.

 

وی افزود: رسالت مساجد در اسلام تنها منحصر در اعمال عبادی نیست، بلکه مساجد در زمینه های دیگر مانند مسایل فرهنگی و علمی و تربیتی و اجتماعی یک پایگاه موثر تلقی می شود.

 

وزیر اوقاف مصر تاکید کرد: برای این هزار مسجد انتخاب شده به عنوان مسجد جامع، هزار نفر از ائمه جماعات ممتاز در زمنیه مسائل شرعی و پایبند به وظیفه و اخلاق انتخاب شده اند که هر کدام از آنها می توانند دستیارانی در زمینه اداره امور مساجد داشته باشند.

 

مختار جمعه تصریح کرد: مسجد جامع می تواند به عنوان تریبون نماز جمعه یک پایگاه مستمر تربیتی فرهنگی باشد که هر هفته درس های متنوعی را به نمازگزاران و مردم مصر تعلیم دهد. همچنین مساجد ما می تواند به یک انجمن حفظ قرآن کریم تبدیل شود.

 

 وی در پایان خاطر نشان کرد: نمی توان نقش مساجد در اشاعه فرهنگ زندگی مسالمت آمیز بین مردم را نادیده گرفت. افراد خیر مسجد را به عنوان یک پایگاه برای شناخت مستمندان و کمک به آنان می شناسند./1321/ب902/د

ارسال نظرات