۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰
کد خبر: ۴۲۵۴۱۲
آیت‌الله مهمان‌نواز:

خدمت به مردم بهترین راه برای رسیدن به قرب الهی است

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خدمت به مخلوق بهترین راه برای تقرب به خالق است، گفت: خدمت به مردم سبب قرار گرفتن فرد در معرض عنایات الهی می‌شود.
آیت الله مهمان نواز آیت الله مهمان نواز- دیدار با مدیرعامل و کارکنان هلال احمر خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، عصر امروز در دیدار با مدیرعامل و کارکنان جمعیت هلال احمر استان که به مناسبت هفته هلال احمر برگزار شد، با اشاره به اهمیت خدمت و فعالیت برای مردم، اظهار کرد: خدمت به مردم در نهادهایی چون جمعیت هلال احمر افتخارآفرین است.

 

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر یکی از مراکز مهم خدمت به مردم در ایران و جهان است، اضافه کرد: هلال احمر مرکز خدمت و احسان به ملت چه در داخل و چه در خارج کشور بوده و در این سال‌ها مردم در ایران، منطقه و جهان شاهد و ناظر خدمات صادقانه و خالصانه این نهاد بوده‌اند.

 

آیت‌الله مهمان‌نواز با یادآوری خدمات‌رسانی و امداددهی جمعیت هلال احمر ایران در حوادث منطقه‌ای و جهانی، این موضوع را مایه افتخار امت اسلام دانست و گفت: خدمات‌ رسانی به حادثه‌ دیدگان در نقاط گوناگون جهان از اقدامات ستودنی جمعیت هلال احمر است که باید همانند گذشته تداوم داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه رفع مشکلات و نیازهای مردم در هنگام حادثه و بلایای طبیعی موضوع بسیار بااهمیتی است، خاطرنشان کرد: اهدای احساس آسایش به مردم در هنگام حادثه نزد خالق و مخلوق ارزش والایی دارد.

 

آیت‌الله مهمان‌نواز تصریح کرد: در واقع آنچه ما را به خداوند نزدیک‌تر کرده و سبب تقرب الهی می‌شود خدمت به مردم است به همین دلیل فعالان نهادهایی چون هلال احمر مورد عنایت الهی قرار گرفته‌اند و توفیق خدمت در این بخش نصیب آن‌ها شده است.

 

وی با بیان اینکه کمک‌ رسانی و خدمات‌ دهی به حادثه‌ دیدگان در حوادث طبیعی و غیرطبیعی در زمره بهترین اعمال برای کسب رضایت خداوند است، تصریح کرد: باید افراد فعال در جمعیت هلال احمر قدر این توفیق الهی و معنوی را دانسته و از آن بهترین بهره را ببرند.

 

حسن شکوری‌نسب، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان شمالی نیز در این نشست با ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌ شده از سوی این نهاد در سال گذشته و برنامه‌های این جمعیت در سال جاری، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر افزون بر خدمات‌رسانی به حجاج در موعد حج، ارائه خدمات به زائران عتبات عالیات را نیز شروع کرده است.

 

وی افزود: جمعیت هلال احمر هر سال در موعد پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی، کار درمانی و بهداشتی زائران را در داخل و خارج از کشور بر عهده داشته و در این زمینه خدمات مختلفی را ارائه می‌دهد.

 

شکوری‌نسب گفت: امید می‌رود با حمایت بزرگان و مدیران استانی، مشارکت و کمک‌های مردم برای ساخت مراکز درمانی در مسیر پیاده‌روی اربعین و حرمین شریفین افزایش یابد تا سلامت و امنیت زائران اباعبدالله الحسین(ع) بیش از گذشته تأمین شود./9314/202/ب2

ارسال نظرات