۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۴۲۶۱۳۸
حجت الاسلام و المسلمین تراشیون:

مسؤولیت سپاری الفبای تربیت دینی نوجوانان است

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مسؤولیت سپاری الفبای تربیت نوجوانان است، گفت: برخلاف کودک که با بازی رشد می‌کند، نوجوانان نیازمند برنامه‌ریزی هدفمند هستند و با مسؤولیت سپاری است که نوجوانان می‌تواند آینده روشنی داشته باشد.
حجت الاسلام تراشیون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین تراشیون بعد از ظهر امروز در برنامه آفتاب شرقی از شبکه یک سیما با اشاره به اینکه برخلاف کودک که با بازی رشد می کند، رشد نوجوانان با مسؤولیت سپاری و انجام یک برنامه‌ریزی هدفمند برای او محقق می شود، گفت: بدترین آفت و آسیب این است که ما یک نوجوانان را در این دوران حساس بیکار و بدون مسؤولیت به حال خود واگذار کنیم.

 

وی افزود: بسیاری از خانواده‌ها به این علت که نوجوانان خود را در این شرایط حساس به حال خود رها می‌کنند موجب می‌شوند که سرمایه های وجودی این قشر از بین برود؛ زیرا در سنین نوجوانی فرزند منتظر مسؤولیت سپاری است و اگر در این دوران براساس استعدادهایش به او مسؤولیت واگذار شود خواهد توانست آینده موفقی داشته باشد.

 

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه طبق احادیث فرزند در دوران نوجوانی وزیر است، گفت: در اینجا وزیر به معنای کسی نیست که تنها با او مشورت می‌شود بلکه منظور از وزیر در اینجا کسی است که اداره امور به او واگذار می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین تراشیون با اشاره به اینکه اساس زندگی خانوادگی بر مشورت است، افزود: در دوران نوجوانی والدین اگر می‌خواهند کاری را انجام دهند که مربوط به همه اعضای خانواده است بهتر است از نوجوان هم نظر خواهی کنند اما این نظر خواهی به معنای مطلق مد نظر نیست.

 

وی تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد که بیشترین بزهکاری نوجوانان در زمانی اتفاق می‌افتد که والدین از آن‌ها غافل هستند به همین دلیل والدین می‌تواند براساس علاقه نوجوان برای او برنامه‌ریزی کنند تا با این برنامه‌ریزی نوجوان فرصت های خود را به بطالت و بیهودگی هدر ندهد.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه متأسفانه امروز والدین تصور می‌کنند که در سنین نوجوانی می‌توان نوجوان را به حال خودش رها کرد، ادامه داد: در این سن چون نوجوان از نظر عقلی به بلوغ کامل نرسیده و به دنبال استقلال طلبی است اشتباهات فراوانی را انجام می‌دهد که اگر در این زمان والدین به عنوان مشاور در کنار نوجوان حضور نداشته باشند ممکن است آینده نوجوان تباه و تیره و تار شود.

 

حجت الاسلام تراشیون با تأکید بر اینکه والدین باید در دوران های مختلف تربیتی فرزند در کنار او باشند، اظهار کرد: والدینی که در امور مختلف با فرزندان خود مشورت نمی‌کنند فرزندان مستبدی را تربیت کرده و موجب می‌شوند فرزندان آن‌ها بعد ها در زندگی مشترک و در زندگی خانوادگی دچار مشکلات فراوانی می شوند.

 

وی یادآور شد: مسؤولیت سپاری باید به اندازه‌ای باشد که نوجوان بتواند از عهده انجام آن برآید زیرا اگر مسؤولیت سپاری از توان جسمی و عقلی نوجوان بالاتر باشد موجب شکست او در کار و ناامیدی او می شود./۹۶۸/پ202/ی

ارسال نظرات