۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۴۲۶۴۲۹
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

رمز و رموز عبودیت حرکت به سمت عقلانیت است

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، رمز و رموز عبودیت را حرکت به سمت عقلانیت، توجه به علم و تربیت و تزکیه دانست و گفت: با خارج شدن از مدار عقل، علم و درایت نمی‌توانیم در مسیر درست حرکت کنیم.
امام جمعه اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، ظهر امروز در هجدهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان اردبیل با بیان اینکه مشکل دنیای معاصر مشکل نبود علم، معنویت و اخلاق‌گرایی است، خاطرنشان کرد: بشر امروز گرفتار جهالت از نوع تاریکی و بی‌تدبیری شده به طوری که نتیجه چنین جهالتی را در عصر معاصر می‌توان دور شدن از مدار علم، عقل و بلوغ واقعی دانست.

 

وی از عقل و علم به عنوان مظهر عبودیت و سجایای شایسته بشری یاد کرد و افزود: جای تاسف است که بشر امروز از این مسیر فاصله گرفته و عده‌ای تنها رنگ عبادت را در مساجد پررنگ می‌بینند در حالی که با خارج شدن از مدار عقل، علم و درایت نمی‌توانیم در مسیر درست حرکت کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه بشر دنیای معاصر در آتش جهالت، تعصب و تخریب اخلاقی و معنوی می‌سوزد عده‌ای با صدور فتوایی که بوی خون می‌دهد و متغیر با هویت و ماهیت بشر است سعی می‌کنند حقیقت انسان را وجه‌المصالحه خود قرار دهند.

 

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رمز و رموز عبودیت حرکت به سمت عقلانیت و توجه به علم، تربیت و تزکیه است، گفت: در این اوضاع به هم‌ ریخته سهم انسان‌های واقف و خیراندیش سهم متفاوتی از سرمایه‌های خدادادی است به طوری که باید اعلام کرد که ذائقه خیرین به گونه‌ای با روح ایثارگری و گذشت تنظیم شده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با انتقاد از صاحبان کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی که با تعطیل کردن واحد تولیدی خود صدها کارگر را بیکار کرده و سرمایه خود را در بانک به حال راکد درآورده اند تا از سود آنها استفاده کنند، اظهار داشت: هیچ درد و عذابی در قیامت به اندازه مال راکد نیست.

 

وی با اشاره به جایگاه خیرین در جامعه، گفت: باید با برنامه‌ریزی‌های اساسی فرهنگ امور خیرخواهانه و کمک به نیازمندان در اردبیل ترویج شود تا بتوانیم گام بزرگی در رفع نیازهای افراد محروم در عرصه‌های مختلف برداریم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه خیران مدرسه‌ساز گام بزرگی در توسعه فضاهای علمی و آموزشی برداشته‌اند، افزود: ‌این افراد با امورخیرخواهانه خود دنیا و آخرت خود را تضمین کرده‌اند و ما قدردان کارهای خیرخواهانه آنها هستیم.

 

امام جمعه اردبیل، تصریح کرد: تا حصار زمان و مکان شکسته نشود هیچ کس نمی‌تواند عظمت کار خیرین و نتیجه احسان علمی آنها را مشاهده کند چرا که ذرات عالم شعور دارند  و از ماهیان دریا گرفته تا جنبندگان زمین و آسمان برای معلم خیر استغفار می‌کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل مرحوم حسنعلی علیپور، خیرمدرسه‌ساز استان را نماد انسان کامل و شخصیتی بزرگوار دانست و بیان داشت: این مرحوم تمام زندگی خود را در راه کارهای خیرخواهانه به ویژه احداث مدرسه صرف کرد و هیچ مالی از خود در این دنیا به جای نگذاشت.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی، افزود: هم‌اکنون در حوزه احداث مدرسه توسط خیران در استان اقدامات بسیار خوبی انجام شده به طوری که احداث مدرسه در مناطق محروم و روستایی توسط خیران روز به روز بیشتر می‌شود که این امر انگیزه دانش‌آموزان مناطق محروم و روستایی را برای تحصیل دوچندان کرده است.

 

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری، گفت: خیران با امور خیرخواهانه خود و احداث مدرسه علاوه بر اینکه در راه توسعه فضاهای علمی و آموزشی گام برداشته‌اند یک کار بزرگی کرده‌اند و این کار بزرگ تربیت نیروهای فرهیخته و کاردان بوده که از همین مدارس خیران تربیت یافته‌اند./937/202/ب3

ارسال نظرات