۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۴۲۷۹۱۶
امام جمعه شهرری:

دزدی اموال ایران، نشانه تزلزل اقتصادی آمریکا است

امام جمعه شهرری با بیان اینکه حیات اقتصادی، سیاسی و نظامی آمریکا متزلزل شده است، گفت: امروز آمریکا از نظر اقتصادی در بدترین شرایط قرار دارد به همین سبب متوسل به دزدی اموال بلوکه شده و سرقت نفت شده است.
دزدی اموال ایران، نشانه تزلزل اقتصادی آمریکا است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی، امام جمعه شهرری، امروز در خطبه اول نماز عبادی سیاسی جمعه که در مصلای شهرری برگزار شد، گفت: تقوا دارای دو بعد است، یکی از ابعاد تقوا، تقوای اجتماعی است.

 

وی افزود: در تقوای اجتماعی مومنان نسبت به یکدیگر وظایفی دارند که یکی از آن وظایف، اصلاح بین دو مومن است که از نشانه‌های تقوا است.

 

حجت الاسلام شاهچراغی با اشاره به فرازی از دعای مکارم الاخلاق، بیان داشت: امام سجاد(ع) اخلاق صالحان و پرهیزگاران را در اموری مانند گسترش عقل، کظم غیظ، خاموش کردن آتش فتنه، اصلاح بین افراد و برطرف کردن دشمنی‌ها بیان می‌کند.

 

وی ادامه داد: امام راحل در وصیتنامه سیاسی خود ایمان و وحدت را دو عامل پیروزی انقلاب بیان می‌کند و می‌فرماید اگر مردم بخواهند این انقلاب باقی بماند باید ایمان و وحدت را در جامعه حفظ کنند؛ از این رو مردم باید مراقب باشند آتش اختلاف‌های داخلی را خاموش کنند چرا که این مساله بسیار خطرناک است.

 

امام جمعه شهرری ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند اصلاح دو مسلمان ثوابش بیشتر از اقامه نماز است و در جای دیگر می‌فرمایند ارزش کسی که بین دو نفر را اصلاح ‌کند همانند رزمنده مجاهد در راه خداست.

 

وی در خطبه دوم ضمن تبریک و عرض تهنیت به فرا رسیدن میلاد مسعود ولی‌عصر(عج) و دهه ولایت، گفت: ما نباید تنها به برگزاری جشن‌های سوری و نصب چراغ‌ها و پرچم‌ها اکتفا کنیم هر چند که این امور در جای خود بسیار مطلوب است اما صرف این امور قانع کننده نیست.

 

امام جمعه شهرری اضافه کرد: وظیفه اصلی ما پیوند و ارتباط عملی با حضرت است ما باید توجه داشته باشیم که شیعه در عصر غیبت چه تکلیفی دارد و چگونه می‎تواند نائب بر حقش رهبر معظم انقلاب را یاری کند.

 

حجت الاسلام شاهچراغی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره رسیدگی به مستضعفین به ویژه محرومین شیعیان، اظهار داشت: ما نباید از مستضعفین و محرومین غفلت کنیم بلکه در حل مشکلات شیعیان باید تلاش کرد چرا که این معنای واقعی انتظار است و از وظایف مسلمانان در عصر غیبت به شمار می‌رود.

 

وی با بیان اینکه روز نیمه شعبان، روز سربازان گمنام وزارت اطلاعات نامیده شده، ابراز کرد: امنیت امروز کشور همه مرهون زحمات این سربازان است چرا که آنان با تحرکاتی که تا به امروز در داخل کشور داشته‌اند امنیت کشور را تامین کرده و می‌کنند.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به دیدار قاریان شرکت کننده در مسابقات بین المللی قرآن با رهبر معظم انقلاب، ابراز کرد: رهبر در جمع قاریان فرمودند از محسنات این جلسات قرآنی انس و آشنایی با برادران قرآنی و ایجاد وحدت بین مسلمانان است چیزی که دشمنان نمی‌خواهند صورت بپذیرد.

 

وی گفت: حضرت آقا محسنات دیگر این جلسات را انس با قرآن کریم بیان کرد و فرمودند متاسفانه ما از قرآن دور ماندیم و فاصله گرفتیم می‌طلبد که انس و بازگشت افراد جامعه به قرآن بیشتر شود.

 

حجت الاسلام شاهچراغی در خصوص اینکه حضرت آقا تمسک به قرآن را تنها راه نجات جهان اسلام از ظلم و ستم دشمنان دانستند، عنوان کرد: قدرت یک جامعه زر و زور نیست بلکه اقتدار یک جامعه بر اساس ایمان، استقامت و پایداری است.

 

وی با اشاره به اینکه آمریکا برای ادامه حیات سیاسی خود چاره‌ای جز آتش‌افروزی در کشورهای منطقه ندارد، خاطرنشان کرد: آمریکا از درون پوسیده است و در جهان سیاسی از منفورترین کشورهاست و شعار مرگ بر آمریکا تنها شعار ایرانیان نیست بلکه این شعار کل مظلومان عالم است.

 

امام جمعه شهرری اذعان داشت: آمریکا امروز از نظر اقتصادی در بدترین شرایط قرار دارد به همین سبب متوسل به دزدی اموال بلوکه شده و سرقت نفت شده است تا حیات اقتصادی خود را به این صورت حفظ کند.

 

حجت الاسلام شاهچراغی اضافه کرد: رسوایی‌ها و شکست‌های نظامی آمریکا بیانگر تزلزل نظامی آنان است./201/813/ب1

ارسال نظرات