۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۴۲۷۹۲۲
امام جمعه بابل:

رنگ فرهنگی به جشن های نیمه شعبان داده شود

امام جمعه بابل خواستار توجه بیشتر به برنامه های فرهنگی در جشن های نیمه شعبان شد و گفت: در کنار برگزاری ایستگاه های صلواتی و شیرین کردن کام جامعه، به امور فرهنگی و تبیین فرهنگ انتظار و مهدویت اهتمام شود.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل،حجت الاسلام مجتبی روحانی امام جمعه بابل در خطبه های نماز جمعه این هفته این شهرستان با گرامیداشت ایام میلاد با سعادت امام عصر(عج)، گفت: از مسائلی که در زمان غیبت امام زمان(عج) از جمله تکالیف و وظایف شیعیان در عصر غیبت  است، مساله نصرت امام زمان (عج) می باشد.

 

وی افزود: از جمله موارد نصرت امام زمان(عج) دعا در حق فرج آن حضرت است زیرا دعا در حق امام زمان(عج) سبب فرج و گشایش درد و رنج های آخرالزمان می‌شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل خواستار توجه بیشتر به برگزاری جشن های باشکوه میلاد امام عصر(عج) شد و خاطرنشان کرد: در کنار برگزاری ایستگاه های صلواتی و شیرین کردن کام جامعه، به امور فرهنگی و تبیین فرهنگ انتظار و مهدویت اهتمام شود.

 

وی ادامه داد: به جشن های نیمه شعبان رنگ فرهنگی داده شود و تنها به پذیرایی های خیابانی اکتفا نشود.

 

حجت الاسلام روحانی با تقدیر از برگزار کنندگان مراسم دهه مهدویت در شهرستان بابل، تصریح کرد: خوشبختانه دو مرکز فرهنگی شهرستان بابل در مسجد مقدس محدثین و مهدیه امیرکلا تلاش های گسترده ای را در دهه مهدویت با برنامه های گسترده فرهنگی و تبلیغی انجام می دهند.

 

وی به نامگذاری روز نیمه شعبان به نام روز سربازان گمنام ولی عصر(عج)، تاکید کرد: روز ولادت امام عصر(عج) به نام روز خدمتگذاران عرصه امنیت  در مجموعه وزارت اطلاعات نامگذاری شده است که که به صورت خاموش اما پرتلاش برای امنیت کشور فعالیت می کنند.

 

امام جمعه بابل به تلاش دشمنان برای نامن کردن کشور پرداخت و اظهار داشت: دشمنان نظام اسلامی با طرح ریزی برنامه های گسترده در صدد هستند تا امنیت را از ایران بگیرند و نظام اسلامی را ناکارآمد جلوه بدهند.

 

وی وزارت اطلاعات را زمینه ساز اقتدار نظام اسلامی عنوان کرد و افزود: وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی همپای سازمانهای بزرگ اطلاعاتی دنیا در صدر سازمانهای امنیتی در عرصه های بین المللی قرار دارد و دست های آلوده نفوذ در کشور را با متلاشی کردن باندهای جاسوسی و تروریستی قطع می کند.

 

حجت الاسلام روحانی با گرامیداشت روز سوم خرداد و آزاد سازی خرمشهر، گفت: سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر و روز باشکوهی در تاریخ پرافتخار ملت ایران است که به نام روز روز مقاومت، ایثار و پیروزی ملت نامگذاری گردید.


وی با بیان این مطلب که خاطره آزاد سازی خرمشهر هیچ گاه از خاطر ملت ما نخواهد رفت، اظهار داشت: خدای متعال در سایه ایثارگری های شهدا و مجاهدت رزمندگان، نصرت نهایی را با فتح خرمشهر برای ما به ارمغان آورد و موجب سرشکستگی را برای دشمن شد.

 

امام جمعه بابل با اشاره به شهادت جمعی از مدافعان حرم مازندرانی در سوریه، تصریح کرد: شهدایی مانند شهید پاسدار سید رضا طاهر از شهدای مازندرانی مدافع حرم، درس مقاومت برگرفته از خرمشهر را  در خان طومان با شهداتشان امضا کردند.

 

وی با دعوت برای حضور در مراسم شب وداع با شهید سید رضا طاهر و تشییع پیکر مقدس آن شهید، خاطرنشان کرد: حضور پرشور مردم ولایتمدار در مراسم وداع و تشییع پیکر مظهر شهید طاهر نشان دهنده ادامه راه شهدا و قرار داشتن در مسیر ایثار و شهادت است./201/1313/ب1

ارسال نظرات