۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۴۲۷۹۶۴
خطیب جمعه نجف مطرح کرد؛

نقش اساسی مراجع تقلید در انتفاضه شعبانیه و جهاد علیه داعش

خطیب جمعه نجف با اشاره به نقش مراجع تقلید در انتفاضه شعبانیه و جهاد کفایی گفت: مراجع روح و زندگی را به مردم عراق بازگرداندند.
حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در حسینه فاطمیه الکبری برگزار شد، حمله جریان‎های تروریستی و تکفیری در روزهای گذشته به برخی از مناطق عراق مانند بغداد و شهرک صدر را به شدت محکوم کرد و گفت: دشمنان با توجه به پیروزی‎های چشمگیر نیروهای امنیتی در مبارزه با جریان‎های تروریستی درپی انتقام از مردم عراق هستند.

 

وی افزود: دشمنان با حمله تروریستی و انتحاری به مردم درپی مشغول کردن نیروهای امنیتی به مسائل دیگر و عقب نشینی از جبهه‎های نبرد با تروریسم هستند.

 

خطیب جمعه نجف تاکید کرد که ما تعداد نیروهای لازم برای حمایت از بغداد را داریم و همچنین به اندازه کافی رزمنده برای مبارزه با تروریسم و آزادسازی مناطق تحت اشغال آنان در مناطقی مانند فلوجه در جبهه‎ها حضور دارد.

 

وی ضمن تشکر و قدردانی از رزمندگان و مجاهدان عراقی ادامه داد: رزمندگان و قهرمانان بسیاری در عراق داریم که بدون توجه به مسائل و درگیری‎های سیاسی درپی دفاع از عراق هستند و پیروزی‎های شیرینی را نیز به مردم این کشور تقدیم کرده‎اند.

 

حجت الاسلام قبانچی در بخش دیگر خطبه‎های نماز جمعه به انتفاضه شعبانیه که در اسفند سال 1369 رخ داد اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: مرجعیت دینی در جریان انتفاضه شعبانیه با قدرت از مردم حمایت کرد و آیت الله خوئی در آن زمان با تشکیل گروهی به پشتیبانی از قیام کنندگان برخواست.

 

وی همچنین با اشاره به سالروز صدور فتوای جهاد کفایی از سوی مراجع تقلید عراق گفت: مرجعیت دینی عراق در روز‎های که دشمنان درپی نابودی مردم این کشور بودند فتوای جهاد کفایی صادر کرد و روح و زندگی دوباره را به مردم این کشور بازگرداند.

 

خطیب جمعه نجف ولادت امام مهدی (عج) را تبریک و تهنیت گفت و تصریح کرد: موضوع قیام امام حسین (ع) با همه معیار و معانی تربیتی، اخلاقی، سیاسی و جهادی و موضوع مهدویت و موضوع مرجعیت و رهبری از مسائل مهم و حیاتی برای شیعیان محسوب می شود./994/ب902/د

ارسال نظرات