۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۴۲۸۱۰۴
امام جمعه شبستر:

پایبندی به احکام و آموزه های الهی از ویژگی منتظران واقعی است

امام جمعه شبستر با اشاره به ویژگی های منتظران واقعی امام زمان(عج)، گفت: در دنیا کسانی جزو منتظران واقعی حضرت هستند که اهل تقوا بوده و در تمام امورات خود خداوند را در نظر داشته باشند؛ منتظر واقعی کسی است که احکام و آموزه های الهی را به عمل برساند.
حجت الاسلام محمدزاده، امام جمعه شبستر

حجت الاسلام سیفعلی محمدزاده، امام جمعه شبستر و عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت امام زمان (عج)، گفت: ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) پایانی بر ظلم و ستم بر بشریت است.

 

وی با بیان اینکه با ظهور مهدی(عج) حاکمیت اسلام و هر آنچه روی زمین است در اختیار ایشان قرار خواهد گرفت، بیان داشت: حاکمیت حضرت حجت(عج) بر جهان سبب گسترش عدالت در دنیا خواهد شد، ظهور منجی بشریت چیزی است که همه ادیان ابراهیمی به آن معتقد هستند.

 

امام جمعه شبستر با تأکید بر تعمیق بخشیدن به ارتباط معنوی با امام زمان(عج)، افزود: انتظار ظهور منجی آن است که انسان به وعده خداوند درباره ظهور امام دوازدهم معتقد بوده و امیدوار باشد، باید تلاش کنیم که ارتباطمان با حضرت هر روز بیشتر شده و این ارتباط صحیح باشد.

 

وی با اشاره به ویژگی های منتظران واقعی امام زمان(عج)، افزود: در دنیا کسانی جزو منتظران واقعی حضرت هستند که اهل تقوا باشند و در تمام امورات خود خداوند را در نظر داشته باشند، منتظر واقعی کسی است که احکام و آموزه های الهی را به عمل برساند.

 

حجت الاسلام محمدزاده ادامه داد: منتظر کسی است که تلاش کند روز به روز به لحاظ روحی، فکری و عملی خود را بیش از پیش شبیه مولای خود کند و این راهی ندارد جز تقویت ایمان، تقوا و فضایل اخلاقی و دوری از گناه. بی تردید این مهم، یک شبه تحقق پیدا نمی کند بلکه لازم است با توکل به خدا و توسل به خود حضرت، به طور تدریجی و مستمر در این راه قدم برداشت.

 

وی خاطرنشان کرد: در یک جمله کسی می تواند خود را منتظر بنامد که در لحظه لحظه زندگی خود، وظیفه و تکلیفی را انجام دهد که امام زمان(عج) در آن لحظه انتظار دارد؛ بی تردید چنین شخصی هیچ گاه فکر گناه و معصیت به خود را نمی دهد و در مقابل، هیچ واجبی از او فوت نمی شود.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه با اشاره به نامگذاری سالروز ولادت امام زمان(عج) به روز جهانی مستضعفان، اظهار داشت: با ولادت امام زمان(عج) همه مستضعفان جانی دوباره و امید به آینده ای بهتر یافتند، از این رو ظهور ایشان عید مستضعفان برای پایانی بر ظلم و ستم خواهد بود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: خداوند متعال در آیه پنجم سوره قصص «وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَي الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّه وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِينَ» بشارت داده است که زمین روزی به دست مستضعفان عالم خواهد رسید و زمین ارثیه مستضعفان است./854/303/ب2

ارسال نظرات