۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۴۲۸۱۱۹
امام جمعه عالی شهر عنوان کرد؛

مهدوی کردن سبک زندگی از وظایف منتظران ظهور

امام جمعه عالی شهر در آیین جشن میلاد امام عصر(عج) و مراسم بزرگداشت حماسه فتح خرمشهر در سپاه امام صادق(ع) گفت:گفت: مهدوی کردن سبک زندگی از وظایف منتظران ظهور است.
امام جمعه موقت بوشهر

به گزارش خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت الاسلام سید غلامرضا هاشمی امام جمعه عالیشهر پیش از ظهر امروز در آیین جشن میلاد امام عصر(عج) و مراسم بزرگداشت حماسه فتح خرمشهر در سپاه امام صادق(ع) گفت: مهدوی کردن سبک زندگی از وظایف منتظران ظهور است.

 

امام جمعه عالی شهر ، اظهار داشت: جریان انتظار فرج از دوران حضرت آدم و پس از شهادت هابیل توسط برادرش قابیل آغاز شده و بعد از گذشت دوران های متمادی تا کنون ادامه دارد.

 

حجت الاسلام هاشمی افزود: مسئله امید و انتظار در همه ادیان الهی وجود داشته و مختص دین مبین اسلام و بخصوص مذهب تشیع نیست و در طول تاریخ، انسانها منظر منجی بوده اند.

 

وی تصریح کرد: تا فرهنگ مهدویت در جهان همه گیر نشود و آمادگی لازم برای درک حضور صاحب الزمان(عج) به عنوان آخرین منجی عالم بشریت ایجاد نشود، خداوند آخرین ذخیره اش را به صورت علنی به مردم عرضه نخواهد داشت.

 

حجت الاسلام هاشمی وظایف منتظران ظهور حضرت ولی عصر(عج) را بر شمرد و گفت: هم سنخ نمودن و تطابق رفتار خود با امام زمان(عج) و مهدوی نمودن سبک زندگی از جمله این وظایف است.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر نیز فرهنگ مهدویت را پاشنه آشیل شیعه خواند و افزود: به همین خاطر هست که دشمنان مهدویت به دنبال از بین بردن این فرهنگ که سرشار از استکبارستیزی است، هستند.

 

سرهنگ سهراب انبارکی خاطرنشان کرد: مسؤولیت ما در قبال امام عصر(عج) برطرف نمودن موانع و فراهم کردن اقتضائات ظهوراست.

 

وی بخشی از اقتضائات ظهور را امر به معروف و نهی از منکر و کادرسازی برای تحقق دولت اسلامی و در نهایت تمدن بزرگ اسلامی عنوان کرد و گفت: ما به عنوان سربازان ولایت در جهت تحقق این مهم می بایست از هیچ تلاشی فروگذار ننماییم.

 

گفتنی است، مدیحه سرایی یکی از مداحان اهل بیت(ع)، بیان خاظره گوی توسط یکی از رزمندگان شرکت کننده در عملیات آزادسازی خرمشهر و تجلیل از راویان تلاشگر دفاع مقدس استان بوشهر در سال 94 از برنامه های جانبی این مراسم بود./833/203/ب

ارسال نظرات