۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۴۲۸۱۷۷
امام جمعه بابل:

جمهوری اسلامی مقدمه انقلاب جهانی امام عصراست

امام جمعه بابل با اشاره به فلسفه شکل گیری انقلاب اسلامی، گفت: جمهوری اسلامی تنها امید زمینه سازان ظهور برای ایجاد مقدمات انقلاب جهانی حضرت ولی عصر(عج) است.
امام جمعه بابل

حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، با تبریک نیمه شعبان به وظایف شیعیان در عصر غیبت امام زمان(عج) اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف شیعیان در عصر غیبت نصرت و یاری امام زمان(عج) است که از جلوه های آن دعا در حق آن حضرت و تعجیل فرج است.

 

وی با اشاره به  برخی از جنبه های نصرت امام عصر(عج)، افزود: یکی از معانی نصرت و یاری امام زمان(عج)، تطبیق حالات هر شیعه با حالات امام است.

 

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیاء و الزهرا بابل با بیان حالات دعای شیعیان و محبان امام زمان(عج) در زمان غیبت آن حضرت، خاطرنشان کرد: دعای زیاد برای گشایش و فرج امام زمان(عج)، طلب سلامتی برای آن حضرت باید مورد توجه شیعیان قرار بگیرد زیرا گشایش و فرج ما در فرج و گشایش امام زمان(عج) است.

 

وی به نحوه دعای شیعیان و استغاثه برای تعجیل در فرج پرداخت و ادامه داد: در دوران غیبت انسان باید به مانند مضطر و کسی که مشکلات از همه طرف به او روی آورده است، دعا کند.

 

حجت الاسلام روحانی به وظایف علما و حوزه های علمیه برای تبیین فرهنگ انتظار و رفع شبهات پرداخت و تصریح کرد: دیگر از نصرت های شیعیان به ویژه از سوی علما و حوزه های علمیه در دوران غیبت، نصرت علمی نسبت به امام زمان(عج) و تبیین فرهنگ انتظار و آگاهی بخشی جامعه است.

 

وی افزود: طرح شبهات مختلف درباره امام زمان(عج) از سوی دشمنان، تلاش و مجاهدت علمی حوزه های علمیه و مراکز علمی شیعه را برای مقابله با این توطئه ها در جهت جلوگیری از انحراف در جامعه شیعی و اسلامی طلب می کند.

 

امام جمعه بابل به درخواست امام زمان(عج) از شیخ صدوق برای نگارشی کتابی درباره رد شبهات عصر غیبت اشاره کرد و اظهار داشت: نگارش کتاب کمال الدین و اتمام النعمه از سوی شیخ صدوق درباره امام عصر(عج) برای تبیین موضوع غیبت آن حضرت یکی از برجسته ترین کتب شیعه در حوزه مهدویت است.

 

وی با اشاره به شکل گیری مراکز علمی و پژوهشی درحوزه مهدویت، افزود: خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی مراکز متعدد پژوهشی درباره مهدویت در کشور پدید آمد که این موضوع باید گسترش بیشتری به ویژه در سطح جامعه برای آشنایی نسل جوان با ابعاد غیبت امام عصر(عج) پیدا کند.

 

حجت الاسلام روحانی با تشریح سبک زندگی مهدوی، گفت: زمینه سازی ظهور حضرت ولی عصر(عج)، با رعایت سبک زندگی مورد پسند آن حضرت میسر است و جامعه باید همواره زندگی رفتاری خود را با رضایت آن حضرت تطبیق دهد.


وی ادامه داد: باید جلوه های محبت به امام(عج) و انتظار رخداد بزرگ ظهور آن حضرت در جای جای زندگی جامعه اسلامی ما جلوه کند.

 

استاد حوزه علمیه بابل با بیان این مطلب که فلسفه شکل گیری جمهوری اسلامی برای زمینه سازی ظهور امام عصر(عج) است، خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران یکی از برگه های زرین ظهور می باشد که توسط معمار کبیر این انقلاب برای زمینه سازی انقلاب امام زمان(عج) شکل گرفت.

 

وی با اشاره به بیان امام راحل درباره اوجب واجبات بودن حفظ نظام جمهوری اسلامی، افزود: در زمانی که نیروهای شیطانی در صدد تسخیر عالم هستند، جمهوری اسلامی تنها امید زمینه سازان ظهور برای ایجاد مقدمات انقلاب جهانی حضرت ولی عصر(عج) است./1313/302/ب2

ارسال نظرات