۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۴۲۸۷۵۲
آیت الله مکارم شیرازی:

شوراها گرفتار مسائل جناحی نشوند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه شورا در اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار است؛ گفت: از طرف شوراها و شهرداری ها بر افراد ضعیف جامعه فشار وارد نشود و مردمی که از قشر ضعیف جامعه هستند ملاحظه شوند.
شوراها گرفتار مسائل جناحی نشوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در دیدار با مهدی چمران رییس شورای شهر تهران و دیگر اعضای شوراهای کشور گفت: شورا در اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

 

وی افزود: تشکیل شورا از بین اعضای شورای کشور یک شورای غنی تر می سازد؛ چرا که هر شورایی در هر منطقه ای از تجربیاتی برخوردار است که باعث می شود شورا و مشورت بهتر به ثمر می رسد؛ هر عملی با مشورت باشد نتیجه خوبی خواهد داشت.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: کار شوراها از منظر اسلام عمل خوب و پسندیده ای است و باید اعضای شوراهای هر منطقه تجربیات خود را در اختیار یکدیگر قرار دهید و با صدای واحد خواسته های خود را از دولت و مجلس بخواهید.

 

این مرجع تقلید ادامه داد: از طرف شوراها و شهرداری بر افراد ضعیف جامعه فشار وارد نشود و مردمی که از قشر ضعیف جامعه هستند ملاحظه شوند، باید مردم را با فرهنگ شورای شهر آشنا کرد و مردم باید توجیه شوند که خدمات به مردم با هزینه خود آنان امکان پذیر است.

 

وی با اشاره به چند نکته ضروری در مورد وظیفه شوراها و شهرداری ها اظهار داشت: جلوی ساخت و سازهای مزاحم را باید گرفت که باعث تغییر شکل شهر و اذیت همسایگان می شود؛ همچنین در سطح شهر به مراکز فرهنگی از جمله مساجد و درمانگاه ها اهمیت ویژه ای باید قائل بود.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: سنت های اسلامی در ساخت و سازها رعایت شود و شکل غربی پیدا نکند، باید ساخت و سازها به گونه ای باشد که سنت ایرانی و اسلامی در سطح شهرها دیده شود؛ نباید در فرهنگ غربی غرق شد چرا که فرهنگ غربی به انسان شخصیت نمی دهد.

 

این مرجع تقلید خاطر نشان کرد: شوراها نباید گرفتار برنامه های جناحی شوند و شوراها باید در خدمت و متعلق عموم مردم باشند چرا که این نوع خدمت خالصانه است و باعث اختلاف نمی شود.

 

وی افزود: دولت و مجلس نباید غافل از شوراها باشند و باید تعاملی مستمر بین دولت و شوراها باشد و دولت نباید شوراها را جدا از خود ببینند چراکه دولت و ملت جدا از هم نیست؛ خدماتی که می شود باید بدون بزرگ نمایی خبررسانی شود تا مردم از کارهای انجام شده مطلع شوند.

 

وی در پایان گفت: اگر به مراکز دینی اهمیت داده و درست اداره شوند امنیت هم در آن منطقه ایجاد خواهد شد؛ وظیفه شوراها و شهرداری ها خدمت به جسم و روح مردم است./1325/پ202/ج

 

ارسال نظرات