۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۴۲۸۷۶۱
عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت ایران:

تلاش رهبر انقلاب در جهت تدام وحدت، برای علمای جهان اسلام الگو باشد

عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت ایران با اشاره به اینکه رهبر انقلاب، فقیه جامع الشرایط برای شیعه و اهل تسنن است، گفت: تلاش و اهتمام ایشان برای تداوم وحدت جهان اسلام بهترین الگو برای علمای جهان اسلام است.
وحدت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا خلیل افرا عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت ایران پیش از ظهر امروز با حضور در آیین اختتامیه سومین اجلاسیه ستادهای استهلال مناطق قومی کشور ابراز داشت: حفظ اتحاد و انسجام جوامع اسلامی مهم ترین امر بوده و مایه اقتدار و عظمت اسلام است.

 

ماموستا افرا تصریح کرد: علمای بزرگ شیعه و اهل سنت باید بر مشترکات تأکید داشته و بر خلاف این اتحاد که مورد تأکید و تأیید رسول الله است سخن نگویند.

 

رییس هیأت افتاء اهل سنت استان بوشهر در ادامه بیان داشت: استدلال و سخنان علما و فقها مورد احترام هستند و باید مورد توجه قرار گیرند اما اگر در بخشی موجب تفرقه در میام مسلمانان شد می توان به آن عمل نکرد.

 

عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت ایران گفت: گاه عمل به دستورات فقهای گذشته موجب تضعیف اتحاد و انسجام تشیع و تسنن می شود که در این موارد لازم است از فقیهی که جامع الشرایط و مورد تأیید همه علما باشد پیروی نمود.

 

وی خاطرنشان کرد: ویژگی جامع الشرایطی و تلاش برای تحکیم وحدت تشیع و تسنن در حضرت آیت الله خامنه ای در حد اعلا وجود داشته و تلاش ایشان برای تداوم وحدت جهان اسلام در نزد جهانیان زبانزد بوده و بهترین الگو برای علمای جهان اسلام است.

 

ماموستا افرا مردم بوشهر را تابع و مطیع رهبر خواند و اظهار داشت: اتحاد همه مسلمانان را گردهم آورده و اقتدار جهان اسلام را تضمین می کند.

 

 رییس هیأت افتاء اهل سنت استان بوشهر تأکید کرد: خوشبختانه کشور در تمام امور در حال پیشرفت و ترقی است و مبحث علم و توجه به علوم نیز باید مورد توجه قرار گیرد، درس محاسبه علم فلک و استهلال نیز می تواند به عنوان یکی از دروس در حوزه های علمیه و مدارس اهل سنت ترویج و تبیین شود.

 

عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت ایران در پایان سخن رهبر معظم انقلاب در مبحث استهلال را فصل الخطاب دانست و گفت: در این امر با نظر عادلانه و آگاهانه رهبر معظم انقلاب اختلافی در میان علمای اهل سنت و شیعه وجود ندارد./202/857/ب1

ارسال نظرات