۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۴۲۸۸۶۴
حجت الاسلام نیلی‌پور:

زنان نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند

رئیس بنیاد مهدویت و آینده پژوهشی با اشاره به نقش سازنده و مؤثر زنان در اقتصاد مقاومتی در کشور، گفت: امروزه باید بگوییم، سیاست، اقتصاد و فرهنگ عین دیانت ما است، مدگرایی از مسائلی است که به اقتصاد جامعه آسیب وارد کرده است و باید با آن مقابله کرد.
حجت الاسلام نیلی پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مهدی نیلی‌پور، رئیس بنیاد مهدویت و آینده پژوهشی، بعدازظهر امروز در نخستین همایش مبلغین خواهر استان اصفهان، با اشاره به نقش مؤثر زنان در زمینه اقتصاد مقاومتی، گفت: نیمی از کشور را زنان تشکیل می‌دهند و به همین دلیل است که زنان می‌توانند نقشی مهم و مؤثر در زمینه اقتصاد مقاومتی در کشور داشته باشند.

 

حجت الاسلام نیلی‌پور اقتصاد مقاومتی را از مسائل مهمی دانست که تمام اقشار کشور باید به آن توجه داشته باشند و تصریح کرد: فرهنگ غرب در زمینه‌های مختلف به جامعه ما هجوم آورده است، بخشی از این تهاجم در زمینه اقتصادی و مسائل اقتصادی خانواده دامن گیر ما شده است که باید با عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی و توسعه فرهنگ اسلامی در خانواده با این توطئه‌ها مبارزه کرد.

 

وی در ادامه افزود: یکی از مسائلی که در زمینه اقتصادی وجود دارد استفاده زنان در کشور ما از زیورآلات طلا و ظروف نقره است، این موضوع در کشورهای غربی وحود ندارد و این ما هستیم که سرمایه‌ای عظیم را به عنوان زیور آلات مورد استفاده قرار داده‌ایم و ظروف نقره را جهت تزیین علیرغم داشتن هزینه‌های بسیار در خانه به عنوان تزیین نگهداری می‌کنیم، بنده چندین کشور اروپایی را سفر کرده و مورد بررسی قرار دادم، زنان در این کشورها از بدلیجات کم هزینه برای زینت و زیورآلات استفاده می‌کنند.

 

زنان باید با اسراف در خانواده مقابله کنند

رئیس بنیاد مهدویت و آینده پژوهشی خاطرنشان کرد: باید بتوانیم مانع از اسراف در خانواده شویم، این وظیفه مهم به صورت ویژه برعهده زنان خانواده است، اگر هر خانوار در خانه خود چند مرغ داشته باشد می‌تواند از باقی مانده غذای خانه این مرغ‌ها را تغذیه کرده و از گوشت و تخم مرغ آن به خوبی استفاده کند، می‌توانیم از آب وضو و دست و صورت شستن خود جهت آبیاری گیاهان خانه و باغچه استفاده کنیم و همه این کارهای ساده کمک‌های بزرگی به جامعه و اقتصاد جامعه محسوب می‌شود.

 

حجت الاسلام نیلی‌پور با بیان اینکه زنان در سه زمینه فردی، اجتماعی و خانوادگی نقشی مهم، عمده و تأثیرگذار دارند، اظهار کرد: طلاب خواهر در کنار اینکه نقش‌های مهم همسری و مادری را ایفا می‌کنند باید به عنوان افسران جنگ نرم به فعالیت بپردازند و از ماه مبارک رمضان به عنوان یک فرصت مغتنم در این زمینه استفاده کنند.

 

وی یکی از فرهنگ‌های غلطی که در جامعه از سوی غرب ترویج شده است را مدگرایی عنوان کرد و گفت: مدگرایی به صورت اقتصاد جامعه را تحت تأثیر قرار داده است و لازم است زنان در برابر این فرهنگ غلط آگاه سازی شوند، بزرگترین ثروتمندان جهان مردان هستند که 80 درصد مالکیت اقتصادی دنیا را در دست دارند اما نکته مهم این است که استفاده از این ثروت نیز در اختیار بانوان است و به همین علت است که نمی‌توان از نقش سازنده زنان در تحقق اقتصاد مقاومتی چشم پوشی کرد.

 

ربا تأثیرات منفی بسیاری بر جامعه دارد

حجت الاسلام نیلی‌پور خاطرنشان کرد: اگر شهید مدرس می‌گفت سیاست ما عین دیانت ما است امروز باید بگوییم سیاست، اقتصاد و فرهنگ ما عین دیانت ما است، از نامگذاری سال از سوی  رهبر معظم انقلاب می‌توان به اهمیت اقتصاد مقاومتی و لزوم فعالیت جدی در زمینه اقتصاد مقاومی پی‌برد، باید برای پیروزی در جبهه فرهنگی و سیاسی به پیروزی در جبهه اقتصادی با استفاده از اقتصاد مقاومتی دست پیدا کنیم.

 

رئیس بنیاد مهدویت و آینده پژوهشی با اشاره به روایاتی به زشتی و قباحت ربا و تأثیر آن بر جامعه پرداخت و تصریح کرد: ربا تأثیرات منفی بسیاری بر روی جامعه دارد، جامعه‌ای که به ربا آلوده شود فاقد حیا خواهد شد و جامعه بدون اخلاق و حیا از فرهنگ و مبانی فرهنگی و دینی خالی می شود و چنین جامعه‌ای نمی‌تواند به وظایف مهم خود عمل کند.

 

بهائیت در کشور ما به یاری فائزه هاشمی زنده شد

وی در ادامه به دیدار فائزه هاشمی با بهائیان اشاره کرد و گفت: در جامعه ما بهائیت مرده به گور رفته بود ولی به یاری فائزه هاشمی دوباره جان گرفت، این نشان می‌دهد که دشمنان به دنبال حمایت از فرقه‌های ضاله هستند و این وظیفه مبلغان است که حقایق این فرقه مرتد، ضاله و نجس را به خوبی در جامعه معرفی کنند و به مبارزه با نشر و ترویج افکار فرقه‌های ضاله بپردازند.

 

حجت الاسلام نیلی‌پور با اشاره به فعالیت 4 هزار فرقه انحرافی، عنوان کرد: باید به صورت جدی با همه این فرقه‌های انحرافی و ضاله به مبارزه پرداخت، باید بتوانیم به خوبی به تبلیغ معارف دینی خود بپردازیم، در کشور هند بیش از 250 میلیون مسلمان وجود دارد که عربستان وهابی بیش از 100 هزار مبلغ به میان این مسلمانان فرستاده است اما کشور ما هیچ سهمی در اعزام مبلغ به این جمعیت از مسلمانان ندارد.

 

حجت الاسلام نیلی‌پور با اشاره به تأثیر شبکه‌های ماهواره‌ای بر حیا و عفت در جامعه، اظهار کرد: شهوت قوی‌ترین غریزه‌ای است که در انسان وجود دارد و دشمنان همواره به دنبال تحریک و استفاده ابزاری از این غریزه هستند./202/1304/ب1

ارسال نظرات