۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۴۲۹۲۳۸
معاون شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور خبر داد؛

برپایی نمازجمعه در ۸۵۰ شهر کشور/ نمازجمعه از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است

معاون امور استان های شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور از برپایی نمازجمعه در 850 شهر کشور خبر داد و گفت: درخواست های بسیاری برای اقامه نمازجمعه وجود دارد که در هر آماده بودن شرایط نسبت به آن اقدام می شود.
نماز جمعه

حجت الاسلام عبدالعلی ابراهیمی، معاون امور استان های شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، اظهار داشت: برای برپایی نمازهای جمعه نیاز به مقدماتی است که در صورت تحقق آن انجام می شود.

 

وی با اشاره به این که برای 85 شهر کشور درخواست اقامه نمازجمعه شده است، تصریح کرد: تا پایان سال جاری 12 شهر کشور اقامه نماز جمعه خواهند داشت که کار آن در شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در مراحل پایانی است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی خاطرنشان کرد: شهرهایی که درخواست اقامه نمازجمعه دارند باید در کنار آماده بودن شرایط، فضای لازم را برای اقامه نمازجمعه داشته و یا اعتباراتی برای ساخت مصلی داشته باشند.

 

معاون امور استان های شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان این که 170 مصلای نیمه کاره نماز جمعه در کشور وجود دارد، گفت: اعتبار درخواستی برای کمک به ساخت مصلی در کشور اختصاص داده نشده است که سال گذشته تنها 90 میلیارد ریال پرداخت شده است.

 

وی ادامه داد: ما در این بخش می توانیم از اعتبارات شهرستانی و کمک های مردمی برای تحقق امر استفاده لازم را داشته باشیم.

 

حجت الاسلام ابراهیمی از برپایی نمازجمعه در 850 شهر کشور خبر داد و تصریح کرد: درخواست های بسیاری برای اقامه نمازجمعه وجود دارد که در هر آماده بودن شرایط نسبت به آن اقدام می شود.

 

معاون امور استان های شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور یادآور شد: نمازجمعه از تریبون های نظام اسلامی است که وابسته به رهبری بوده و مهم ترین رسالت آن دعوت مردم به انجام کارهای خدایی است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی خاطرنشان کرد: نمازجمعه یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که از برکات آن دعوت به خدا، وحدت و صمیمیت است که با وحدت می توانیم به پیروزی برسیم.

 

معاون امور استان های شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: نمازجمعه در دین مبین اسلام مورد توجه ویژه قرار دارد که باید در این راستا به نحو شایسته ای کوشا بوده و برنامه ریزی برای برای حضور در آن داشته باشیم.

 

 وی ادامه داد: ضرورت دارد شرایط را برای حضور پرشور نسل جوان جامعه در نمازهای جامعه فراهم کنیم که برکات و دستاوردهای ارزشمندی در آن وجود دارد./1314/302/ب2

ارسال نظرات