۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۴۲۹۶۶۸

عضو هیات ریاض امضای پیش نویس توافق با انصارالله را تکذیب کرد

عضو هیات ریاض در گفت وگوهای صلح یمن در کویت که تاکنون لجبازی آنها مانع توافق با انصار الله شده است هرگونه توافق بر سر پیش نویس اصولی را تکذیب کرد .
مذاکرات یمن

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد موسی العامری عضو هیات ریاض در صفحه شخصی خود در فیسبوک با اعتراف ضمنی به کارشکنی های هیات ریاض در گفت وگوهای کویت نوشت: آنچه در رسانه ها درباره توافق هیات ریاض با انصار الله در خصوص پیش نویس اصولی آمده صحت نداشته و تا این لحظه هیچگونه توافقی حتی بر سر یک جمله حاصل نشده است.

 

العامری با اشاره به پیشنهاد هیات صنعا ( انصارالله و هیات علی عبدالله صالح) درباره تشکیل دولت توافقی، آن را از نظر اعضای هیات خود بعید دانست .

 

وی بهانه این امر را عقب نشینی انصارالله از موسسات دولتی وتسلیم سلاح سنگین و نیمه سنگین و باز گرداندن موسسات دولتی به صورت یک جانبه ذکر کرد .

 

پس از گذشت شش هفته از گفت وگوهای صلح یمن در کویت تحت نظارت اسماعیل ولد شیخ مانع تراشی ها ولجبازی های هیات ریاض ( طرفدران عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی) به جز پیشرفت در زمینه تبادل اسرا وزندانیان قبل از ماه رمضان، توافقی حاصل نشده است.

 

طرف های یمنی شب گذشته فهرست اسامی زندانیان خود را به عنوان مقدمه ای برای عقد قرار داد تحت نظارت صلیب سرخ قبل از حلول ماه رمضان ارائه دادند.

 

عربستان با ائتلاف برخی کشورهای عربی منطقه و با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال گذشته (1394) حملات گسترده ای را به یمن آغاز کرده است تا «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابی های یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.

 

بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک، شهید یا زخمی و ده ها هزار نفر نیز آواره شده اند و به تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور آسیب های جدی وارد شده است.

 

اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده سازمان ملل به یمن پس از به بن بست رسیدن گفت وگوهای دو هیات ملی یمن وهیات ریاض ٬هفته گذشته از آنها خواست با حضور در جلسات٬ گفت وگوهای بیشتری انجام دهند./847/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات