۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۴۳۰۴۲۹

طنین نام امام خمینی در بین الحرمین

نام مبارک حضرت امام خمینی (ره) به مناسبت بیست و هفتمین سالروز ارتحال ایشان،  طی مراسمی مردمی در بین الحرمین کربلای معلا طنین انداز شد.
 بیست و هفتمین سالروز ارتحال امام خمینی در کربلا

به گزارش خبرگزاری رسا، جمع زیادی از روحانیان برجسته عراقی و ایرانی، مسؤولان محلی در کربلای معلا و نیز زائران حرم امام حسین (ع) و ابوالفضل عباس (ع)، از جمله زایران ایرانی، در مراسمی که به همت موسسه فرهنگی شهید صدر برگزار شد، یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی امام راحل(ره) را گرامی داشتند.

 

میرمسعود حسینیان، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا در این مراسم که شخصیت های سیاسی و مذهبی، گروه های مقاومت اسلامی عراق و علما نیز حضور داشتند٬ گفت: امام راحل(ره) با نهضت اسلامی خود به نظام موروثی دو هزار و 500 ساله شاهنشاهی خاتمه داد و حکومتی براساس اصول و مبانی اسلامی بنیانگذاری کرد که در عین حال یک مکتب جدید فکری، سیاسی و اجتماعی به حساب می آید.

 

وی اضافه کرد : اکنون 27 سال از رحلت امام می گذرد و خدا را شاکریم که بهترین جانشین امام راحل(ره)، مقام معظم رهبری نشان داده اند به مبانی فکری و سیاسی امام (ره) وفادار مانده اند.

 

حسینیان تفرقه را خطر امروز جهان اسلام خواند و گفت: دشمن از طریق تفرقه افکنی درصدد ازبین بردن وحدت جامعه اسلامی است که شرایط امروز منطقه و جهان به خصوص کشورهای عربی و اسلامی٬ بهترین گواه این امر است.

 

وی اضافه کرد: ایجاد بحران داخلی در عراق و انفجارهای تروریستی و کشتار مردم بی گناه٬ همگی نقش تحریک کنندگی برخی کشورهای منطقه را نشان می دهد، اما متقابلا محور مقاومت در عراق، سوریه، لبنان، بحرین، یمن و دیگر کشورهای اسلامی٬ همه این توطئه ها را خنثی خواهد کرد.

 

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا در این مراسم از شهدای مردم عراق به نیکی یاد کرد و برای مجروحان حملات تروریستی در این کشور مظلوم ، شفای عاجل آرزو و تاکید کرد که عراق در سایه این جانفشانی ها، آینده روشنی پیش رو دارد.

 

سید هاشم الحیدری، یکی از روحانیان عراقی نیز در این مراسم از جمهوری اسلامی ایران به عنوان مردمی ترین و دمکرات ترین نظام سیاسی در جهان یاد کرد.

 

الحیدری، از سیاست های تفرقه انگیزانه رژیم سعودی در منطقه انتقاد کرد و گفت: رفتار رژیم سعودی در کشورهای منطقه از جمله سوریه، عراق، بحرین و یمن ٬ دیکتاتور منشانه و غیر انسانی است و ادعای پایبندی این رژیم به حقوق بشر، مضحک است.


کربلای معلا امشب شاهد ویژه مراسم دیگری به مناسبت سالگرد ارتحال امام ( ره ) است. همچنین در دیگر شهرهای جنوبی عراق، از جمله نجف، بصره و دیوانیه نیز به همین مناسبت ویژه برنامه هایی تدارک دیده شده است./994/ب102/د
منبع: ایرنا

ارسال نظرات