۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۴۳۰۷۵۱
سراسقف مسیحیان رم کاتولیک:

مسلمانان و مسیحیان برای مقابله با جریان های تکفیری متحد شوند

سراسقف مسیحیان رم کاتولیک در مشرق زمین گفت: مسلمانان و مسیحیان باید تمام تلاش های خود را برای مقابله با جریان تکفیری هماهنگ کنند.
پاتریک لحام گریگوریوس سوم سراقف مسیحیان رم کاتولی

به گزارش خبرگزاری رسا، پاتریک لحام گریگوریوس سوم سراقف مسیحیان رم کاتولیک در مشرق زمین در همایش 'پیام سراسقف عربی - مسیحی به برادران مسلمان خود در سراسر جهان' افزود: ریشه همه مشکلات منطقه اشغالگری های رژیم صهیونیستی و آواره کردن ملت فلسطین است که به بی ثباتی منطقه منجر شده است.


وی اضافه کرد: آنچه ما را به ارسال این پیام به مسلمانان واداشت، اوضاع خطرناک کنونی در مشرق عربی است که حرکت های تکفیری و ویرانی را برای کشورهای ما بویژه سوریه، عراق، یمن و لیبی به ارمغان آورده اند.


لحام بیان داشت: ما مسیحیان و مسلمانان باید پیشرو و خلاقانه، جامعه خود را بسازیم و احساس کنیم که این جامعه خانه همه ماست.


سراسقف مسیحیان رم کاتولیک در مشرق زمین ادامه داد: همزیستی مسالمت آمیز در منطقه به دلیل مهاجرت های گسترده ناشی از جنگ ها و بحران ها، مورد تهدید قرار گرفته و ریشه اصلی این بحران ها رژیم صهیونیستی و ستم های آن است.


وی با اشاره به خطر تکفیری های برای اسلام، اضافه کرد: ما به عنوان مسیحی های عرب نگران خطر جریان های تکفیری بر اسلام عزیز و مسلمانان هستیم و این بزرگترین خطری است که اسلام و مسلمانان و مسیحیت و مسیحیان سراسر دنیا را تهدید می کند.


به گفته لحام، کسانی که گمان می کنند، این جریان های تکفیری برای گسترش اسلام و یاری مسلمانان سودمند هستند، کاملا در اشتباهند.


وی افزود: این جریان ها فقط ابزاری برای محقق شدن اهداف ویرانگری است که همه بشریت را تهدید می کند.


لحام با بیان اینکه موضع مسیحیان و مسلمانان در قبال جریان های تکفیری مشترک است، خواستار اتحاد این دو دین الهی و تشکیل سدی آهنین در برابر جریان های ویرانگر تکفیری شد تا شرق و غرب از خطر این وبای واگیر در امان بماند.


سراسقف مسیحیان رم کاتولیک در مشرق زمین ادامه داد: وظیفه مسلمانان بویژه در کشورهای عربی این است که از اسلام در برابر این جریان ها دفاع کنند و اعلام کنند که این جریان ها و آنچه به صورت شبانه روزی در رسانه های خود تبلیغ می کنند، ارتباطی با اسلام ندارد.


وی با اشاره به خطرهایی که جوانان و کشورهای عربی را تهدید می کند از مسیحیان نیز خواست ارتباط خود را با مسلمانان محکم تر کنند تا هیچ کدام در دام جریان های تکفیری مزدور و گمراه کننده سقوط نکنند./982/ب102/د

منبع: ايرنا

ارسال نظرات