۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۴۳۱۰۹۴
آیت‌الله مهمان‌نواز:

بهره‌گیری از آموزه‌های اسلامی راهگشای مشکلات زیست‌محیطی کشور و جهان است

نماینده خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری گفت: بهره‌گیری از آموزه‌های اسلامی و رهنمودهای اخلاقی مرتبط با محیط زیست، راهگشای مسائل و مشکلات زیست‌محیطی کشور و جهان است.
آیت الله مهمان نواز- دیدار با مدیرکل و مسؤولان محیط زیست خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در دیدار با مدیرکل و مسؤولان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی که به مناسبت فرارسیدن هفته محیط زیست برگزار شد، با اشاره به اهمیت محیط زیست، از تلاش‌های شبانه‌روزی فعالان این عرصه در زمینهٔ حفاظت و حراست از منابع زیست‌محیطی قدردانی کرد.

 

وی با بیان اینکه در این زمینه پاسداری از محیط زیست رسالت آحاد جامعه است، افزود: داشتن محیط زیستی سالم، هوایی پاک و طبیعتی غنی حق طبیعی همه مردم چه در دوران حاضر و چه در آینده است ازاین‌رو باید در حفاظت و حراست از آن کوشا باشیم.

 

آیت‌الله مهمان‌نواز با اشاره به اینکه حراست از محیط زیست وظیفه شرعی، ملی و اخلاقی همه مردم است، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر سازمان حفاظت محیط زیست با توجه به کمبودها و سختی کار، برای حفاظت از عرصه‌های زیست‌محیطی کشور تلاش‌های بسیاری داشته است.

 

وی همچنین با تأکید بر آگاه‌سازی بیشتر مردم در رابطه با محیط زیست، اظهار کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر میزان آگاهی و اطلاع اقشار مختلف مردم در مورد محیط زیست و لزوم پاسداری و حفاظت از گونه‌های حیات وحش افزایش یافته اما هنوز در این زمینه جای کار زیادی وجود دارد.

 

آیت‌الله مهمان‌نواز با بیان اینکه یکی از وظایف سازمان حفاظت محیط زیست آگاه‌سازی جامعه و ارتقای اطلاعات افراد در این بخش است، ادامه داد: آگاه‌سازی جامعه نسبت به اهمیت محیط زیست، نقش ویژه‌ای در جلوگیری از تخریب گونه‌های ارزشمند طبیعی و جانوری دارد.

 

عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه فعالیت فعالان عرصه محیط زیست نوعی عبادت است، تصریح کرد: نیروهای سازمان حفاظت محیط زیست به حراست از انفال الهی مفتخر بوده و خدمت در این سازمان یک توفیق الهی محسوب می‌شود زیرا محیط‌بانان جان خود را در راه حفظ انفال الهی در طبق اخلاص گذاشته‌اند.

 

وی با یادآوری فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب پیرامون محیط زیست در سال گذشته، اظهار کرد: رهنمودهای رهبری در این زمینه جامع و کامل بود و باید همه فعالان محیط زیست بر اساس این رهنمودها عمل کنند.

 

آیت‌الله مهمان‌نواز همچنین با تأکید بر بهره‌گیری از ظرفیت روحانیت در راستای ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست در بین مردم، گفت: بهره‌گیری از آموزه‌های اسلامی و رهنمودهای اخلاقی مرتبط، راهگشای مسائل و مشکلات زیست‌محیطی کشور و جهان است.

 

علی‌اصغر مطهری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خراسان شمالی نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از وضعیت محیط زیست استان، اظهار کرد: برگزاری برنامه‌های مختلف زیست‌محیطی در طول سال باعث افزایش آشنایی و درک بیشتر مردم درزمینهٔ محیط زیست می‌شود.

 

وی با اشاره به نقش محیط زیست در راستای جذب گردشگر و درآمدزایی اقتصادی در خراسان شمالی، افزود: حراست از طبیعت، محیط زیست، مراتع و جنگل‌ها باعث حفظ جاذبه‌های گردشگری در استان شده و فعالان محیط زیست نیز به عنوان حافظان طبیعت و حیات وحش، با فداکاری در برابر سودجویان و تجاوز کنندگان به حریم محیط زیست ایستادگی می‌کنند./9314/202/ب2

ارسال نظرات