۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۰
کد خبر: ۴۳۱۲۲۲
آیت الله امامی کاشانی:

بیداری در سحر باید منجر به بیداری دل شود

امام جمعه موقت تهران با بیان این که مسأله مهم این است که دل انسان بیدار باشد، گفت: بیداری در سحر باید به بیداری دل منجر شود، بنابراین همه افراد از فرصت طلایی ماه مبارک رمضان باید نهایت استفاده را انجام دهند.
آیت الله امامی کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد امامی کاشانی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری سحرگاه امروز در ارتباط زنده تلفنی با برنامه ماه خدا که از شبکه اول سیما پخش شد، با اشاره به فضیلت وقت سحر گفت: سحر لحظاتی است که آدمی را به فکر می اندازد که زندگی چیست و در این زمینه چه باید کرد.

 

وی افزود: از پیامبر اکرم(ص) روایتی است که می فرمایند فکر آینه ای است که انسان با نگاه کردن آن به حسنات دست می یابد، از گناهان توبه کرده و قلب را روشن می کند؛ فکر آدمی را به نسبت به عاقبت زندگی آگاه می کند.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان این که رسول اکرم(ص) فرمودند که نوح نبی می فرماید دنیا را همانند خانه ای یافتم که دو در دارد، اظهار داشت: حضرت نوح می گوید دنیا دو در دارد که از یکی وارد و از دیگری خارج شدم، نبی خدا که از نظر عمر از همه بزرگتر بود دنیا را چنین می دید.

 

وی ادامه داد: کسانی که خود را به دنیا بسته اند، به دنیا تکیه و اعتماد کردند و عمر خود را در ساختن دنیای خود مصرف کردند از این غفلت چه خواهند کرد، اگر انسان فکر کند بیدار می شود؛ سحر بیداری است نه فقط بیداری چشم بلکه بیداری دل است.

 

آیت الله امامی کاشانی با بیان این که مسأله مهم این است که دل انسان بیدار باشد، ابراز داشت: بیداری در سحر باید به بیداری دل منجر شود، انسان باید در معنای بیداری و سحر فرو برود و در آن تفکر کند؛ بین فکر و اعتقاد فرق است.

 

وی عنوان کرد: فکر همین اندیشه است اما اعتقاد آن است که انسان اندیشه را زنده کرده و به کار بگیرد، انسان باید در این که دنیا چیست غرق شود، بنابراین همه افراد از فرصت طلایی ماه مبارک رمضان باید نهایت استفاده را انجام دهند./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات