۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۴۳۱۶۸۰
آیت الله طبرسی:

ماه رمضان شناسنامه دین اسلام است

نماینده ولی فقیه در مازندران ماه مبارک رمضان را شناسنامه دین اسلام و ماه نزول قرآن کریم دانست و گفت: ماه مبارک رمضان، ماه مهربانی، ماه تمرین بندگی خدا و اطاعت محض از حضرت حق است.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه تفسیر قرآن در مسجد امام سجاد(ع) ساری، ماه مبارک رمضان را شناسنامه دین اسلام و ماه نزول قرآن کریم دانست و افزود: ماه مبارک رمضان، ماه مهربانی، ماه تمرین بندگی خدا و اطاعت محض از حضرت حق است.

 

امام جمعه ساری با بیان اینکه ماه رمضان ماه امام زمان(عج) است و فضلیت آن آنقدر زیاد است که بر 11 ماه دیگر فضلیت و برتری دارد، افزود: باید در این ماه برای رسیدن به فضیلت تلاش کنیم و به دلیل تنبلی‌ها و سستی‌ها به راحتی این ماه را از دست ندهیم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مردم باید در تمام طول سال مانند ماه ضیافت الهی از اعمال و رفتار خود مراقبت کنند و حتی جوارح آنها به عبادت خدا بپردازد و با عمل به این مهم، گناه در جامعه کاهش می یابد، تصریح کرد: با کاهش گناه، مهربانی بیشتر می شود و همین مهربانی امنیت را در جامعه افزایش می دهد.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که ماه مبارک رمضان، بهترین فرصت انس و الفت با آموزه های ارزشمند قرآن کریم است، افزود: این ماه، یک فیض الهی و روزه یک تکلیف الهی است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران بر کسب فیوضات این ماه الهی تاکید کرد و افزود: کسی که به سفره گسترده این ماه روحانی توجه نکند، در حقیقت از نور به تاریکی گریخته است.

 

امام جمعه ساری تاکید کرد: باید مساجد را بیان تفسیر احکام و قرآن پر کرد و در کنار آن تقوا و اخلاق را ترویج دهیم در حال حاضر شاهد هستیم که اخلاق از جمع ما رفته و دروغ زیاد شده است که نشان دهنده این است که در این بخش‌ها کوتاهی شده است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که روزه داری ثمرات و برکات بسیاری داشته و میزان صبر، طاقت و بردباری انسان را در برابر نیازهایی که دارد امتحان می کند، ادامه داد: انسان در ماه مبارک رمضان خود را مشغول به دعاها و اذکاری می کند که او را به یاد مرگ، آخرت و قیامت می اندازد که او از گرفتاری های دنیا و ابتلا و نزدیک شدن به حاجات دنیای فاصله می گیرد.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که انس با قرآن یکی از اموری است که در ماه رمضان به آن توجه می شود، گفت: یاد فقرا و نیازمندان از جمله برکات روزه داری است که انسان روزه دار همواره به یاد این قشر جامعه است.

 

وی با اشاره به این که حضور مردم در ماه مبارک رمضان در مساجد پررنگ و گسترده است، گفت: در ماه های دیگر کمتر چنین فرصت هایی به دست می آید که باید نهایت بهره برداری و استفاده از آن صورت گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر این که ماه رمضان بهترین فرصت انس با قرآن کریم است، گفت: انسان باید تلاش کند تا انس ارزنده ای نسبت به قرآن کریم داشته و از معارف ارزشمند آن در برنامه های زندگی خود بهره گیری کند.

 

امام جمعه ساری ادامه داد: فرصت یک ماه رمضان به واقع یک آزمونی برای انسان بوده و کسی در این آزمون موفق و سعادتمند می شود که در برابر امور و فرایض این ماه عکس العمل مثبت و در خور نشان دهد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که مفاهیم عمیق موجود در این دعا بهترین سلاح برای مقابله با دشمنان اسلام است، خاطرنشان کرد: ائمه اطهار(ع) و مجاهدان اسلام همواره به این ویژگی ها مسلح بودند.

 

امام جمعه ساری با بیان این که دعا و استغفار به درگاه خداوند نیاز همیشگی ما است، تصریح کرد: باید برای جلوگیری از آلودگی ها خود را در پناه خداوند نگه داریم تا مصون بمانیم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که دل انسان ها در اثر برخی تعلق ها و مظاهر دنیوی زنگ خواهد زد، بیان داشت: استغفار بهترین وسیله برای جلا دادن دل است./202/950/ب1

ارسال نظرات