۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۴۳۲۵۳۴
رییس دفتر آیت الله جوادی آملی در مازندران:

ارتکاب گناهان زمینه ای برای دوری انسان از مسیر رستگاری است

رییس دفتر حضرت آیت الله جوادی در مازندران گفت: گناهان، معاصى و خطاها، انسان را از ارزش واقعى دور می کند که نیاز است به بهترین نحو ممکن مراقب اعمال و رفتار خود باشیم.
حجت الاسلام محمودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام حسن محمودی، رییس دفتر حضرت آیت الله جوادی آملی در مازندران شب گذشته در جمع روزه داران ماه ضیافت الله و در دفتر حضرت آیت الله جوادی آملی در آمل، اظهار داشت: ماه رمضان فرصت ارزشمندی است که انسان می تواند با استفاده شایسته از آن در مسیر سعادت و رستگاری قرار گیرد.

 

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: مجموعه گناهانی که انسان صورت می دهد او را زندانی می سازد که در تاریکی ها و زشتی ها محبوس می شود.

 

وی ادامه داد: گناهان، معاصى و خطاها، انسان را از ارزش واقعى دور می کند که نیاز است تا به بهترین نحو ممکن مراقب اعمال و رفتار خود باشیم.

 

حجت الاسلام محمودی خاطرنشان کرد: انسان بدون گناه در پیشگاه پروردگار مهربان ارزش و قرب دارد که می تواند به مقامات والا و ارزشمندی در دنیا و آخرت دست پیدا کند.

 

رییس دفتر حضرت آیت الله جوادی آملی در مازندران افزود: خداوند متعال در قرآن کریم بیان کرد انسان در عالم خلقت گنج پنهان است و من نيز گنج پنهان درون او هستم که باید این امر را قدر بدانیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: ارزش انسان به سبب راز عظیم درونش است که به او مقام و جایگاه رفیعی می دهد و باید از این ظرفیت و فرصت استفاده شایسته ای داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: ارتکاب گناه سبب دوری انسان از حریم آستان مقدس الهی شده و او را در آتش قهر قرار می دهد که باید برای خود ارزش قائل بوده و اعمال و رفتار خود را مدنظر داشته باشیم تا بتوانیم به تقرب الی الله برسیم.

 

حجت الاسلام محمودی تصریح کرد: نعمت هاى دنيوى و اخروى، دورى از معاصى و غفلت ها و عذاب‏ اخروى و شادمانى به نعمت هاى بهشتى در سايه الطاف بى ‏پايان معشوق حاصل مى‏ شود که نیاز است درصدد اعمال و کرداری نیکو و شایسته برای خود باشیم.

 

رییس دفتر حضرت آیت الله جوادی آملی در مازندران اظهار داشت: انسان برای طی طریق و رسیدن به لقای حضرت حق باید موانع ظاهری و باطنی را رفع کند، چون تا زمانی موانع پیش روی انسان باشد توان حرکت ندارد.

 

وی افزود: گناه و معصیت حجاب و مانعی است که انسان را از مشاهده حضرت دوست و دریافت الطافش محروم می سازد و انسان  گناهکار دچار فقر معنوی و بیماری قلبی است.

 

حجت الاسلام محمودی تصریح کرد: قلب آلوده هر لحظه از خدا دورتر می شود که می توانیم از فرصت های ارزشمندی مانند ماه مبارک رمضان برای ارتقای معنویت و تکامل خود بهره برداری ارزشمندی داشته باشیم./1314/202/ب2

ارسال نظرات