۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۴۳۲۶۳۸
اوباما:

اظهارات دونالد ترامپ علیه مسلمانان یک فصل شرم‎آور در تاریخ آمریکا است

رییس جمهور آمریکا در سخنانی به انتقاد از دونالد ترامپ پرداخته و اظهارات وی بر ضد مسلمانان را یک فصل شرم آور در تاریخ آمریکا خواند.
باراک اوباما

به گزارش خبرگزاری رسا، باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا در سخنانی با انتقاد از دونالد ترامپ، کاندیدای احتمالی حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور تاکید کرد که اظهارات وی بر ضد مسلمانان یک فصل شرم آور در تاریخ آمریکا است.

 

باراک اوباما که پس از جلسه با مشاوران امنیت ملی خود با موضوع چگونگی مقابله با داعش سخن می گفت، خاطرنشان کرد: تیرانداز حادثه اورلاندو، یکی از قاتلان حادثه سن برناردینو و تیرانداز حادثه فورت هود همگی شهروندان ایالات متحده بودند.

 

رییس جمهور آمریکا افزود: آیا قرار است ما با تمامی مسلمانان آمریکایی به نحو دیگری برخورد کنیم؟ آیا باید همگی آنان را زیر نظارت شدید و اختصاصی قرار دهیم؟ آیا باید آنان را به خاطر اعتقاد به دین اسلام مورد تبعیض قرار دهیم؟

 

اوباما تاکید کرد که ممنوع ساختن ورود مسلمانان به کشورش "آمریکایی نیست که ما می خواهیم".

 

باراک اوباما بدون اشاره به نقش آمریکا در شکل گیری گروه های تروریستی مانند داعش و القاعده خاطرنشان کرد: گروه هایی مانند داعش و القاعده می خواهند این جنگ را به جنگ میان اسلام و آمریکا یا میان اسلام و غرب تبدیل کنند.

 

رییس جمهور آمریکا افزود: اگر ما در این دام بیفتیم که تمامی مسلمانان را با یک چشم ببینیم و به نحوی عمل کنیم که گویا در حال جنگ با تمامی دین اسلام هستیم در حقیقت همان کاری را انجام داده ایم که افراط گرایان به دنبال آن هستند./990/ب903/د

ارسال نظرات