۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۴۳۳۰۲۴
حجت‌الاسلام فاطمی:

توبه و استغفار گناه را در وجود انسان ریشه‌کن می‌کند

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان این‌که محبوب‌ترین کارها در نزد خدا دوری از گناه است، گفت: توبه و استغفار مانند یک آنتی ویروس است که در مقابل پیشرفت ویروس گناه ایستاده و آن در وجود انسان ریشه‌کن می‌کند.
توبه و استغفار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد علی فاطمی، سخنران حرم حضرت معصومه (س) ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س)با اشاره به اینکه در آیات قرآن کریم از شیطان به عنوان دشمن آشکار «عدو مبین» یاد شده است، گفت: شیطان همواره به دنبال گمراهی انسان است و می‌خواهد با ویروس گناه روح و قلب انسان را آلوده کند.

 

وی با اشاره به اینکه گناه مانند ویروس است که تمام هستی و وجود انسان را آلوده می کند، افزود: توبه و استغفار مانند یک آنتی ویروس است که در مقابل پیشرفت ویروس گناه ایستاده و آن در وجود انسان ریشه‌کن می کند.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: برای اینکه به ویروس گناه آلوده نشویم باید ورودی و خروجی های قلب خود را کنترل کنیم.

 

حجت الاسلام فاطمی با اشاره به اینکه گناه غیبت، گناهی است که آبروی مؤمن را می برد، ادامه داد: غیبت در زمره گناهان کبیره است و متأسفانه امروز به این علت که این گناه در جامعه رایج شده است بسیاری از مردم تصور می‌کنند که این گناه قبح خود را از دست داده که باید توجه کرد که غیبت از گناهان کبیره است.

 

وی بابیان اینکه نوجوان انقلابی از توجه به شایعه و ترویج آن در جامعه خودداری می کند، افزود: شایعه گناهی است که آرامش اجتماعی را از بین برده و نظم اجتماعی را به هم می زند.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: دروغ گناهی است که قلب انسان را سیاه کرده و حسد گناهی است که قلب انسان را آتش می‌زند بنابراین باید به شدت از این دو گناه دور شویم.

 

حجت الاسلام فاطمی با تأکید بر اینکه محبوب‌ترین کارها در نزد خداوند دوری از گناه است، اظهار کرد: نماز مانند قلعه‌ای محکم است که انسان را در برابر تیرهای شیطان که همان گناه است حفاظت می کند.

 

وی با اشاره به اینکه تلاوت قرآن شیطان را عصبانی می کند، افزود: انسان با ندامت بر نماز و تلاوت قرآن می‌تواند عاقبت به خیر شود و نوجوانی که از همان نوجوانی به نماز و تلاوت قرآن پایبند باشد عاقبت به خیر است.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه اگر انسان مرتکب اشتباهی شود و گناه که یکی از تیرهای شیطان است به او اصابت کند بلافاصله باید توبه کند زیرا توبه مانند آنتی ویروسی است که گناه را از کارنامه و حافظه فطری انسان پاک می کند./۹۶۸/پ202/ی

 

ارسال نظرات