۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۴۳۳۰۶۳
استاد دانشگاه اسپانیا:

شبکه های اجتماعی با مطالب تفرقه انگیز نقش بسزایی در اسلام هراسی دارند

استاد دانشگاه آلیکانته اسپانیا درباره افزایش فشار به مسلمانان پس از هرحمله تروریستی هشدارداد و تصریح کرد: قربانیان بسیاری از این عملیاتهای تروریستی مسلمانان بوده اند.
مسلمانان

به گزارش خبرگزاری رسا،"باربارا روییس بجارانو" کارشناس اسلام هراسی و استاد دانشگاه آلیکانته اسپانیا، دیروز در نشست "انجمن مطالعات عالی یوروعرب" در گرانادا گفت: همان گونه که در اسپانیا یاد گرفتیم باسکی ها را اعضای گروه تروریستی اتا ندانیم باید این تفاوت بین تروریستها و مسلمانان را نیز به مردم اسپانیا گوشزد کنیم.

 

وی گفت: در فضای سایبری با سوء استفاده از گمنامی افراد، شایعاتی علیه مسلمانان منتشر می شود که این حرکات با هدف خطرناک دانستن همه مسلمانان صورت می گیرد.
 


کارشناس اسپانیایی اسلام هراسی اشاره کرد: گروه های خاصی با ایدئولوژی نئونازی درحال تغذیه این تنفر هستند. آنها در جستجوی دشمنان مشترک هستند اما اروپا باید از تاریخ خود عبرت بگیرد.
 


وی گفت: حملات وحشتناک گروه های تروریستی که به بهانه دفاع از اسلام و مسلمانان انجام می شود و فقط باعث مرگ بی گناهان می شوند، تقویت گروه های نازی و احزاب سیاسی فوق راستگرا را در پی داشته و موجب افزایش اسلام هراسی شده است.
 


روییس بجارانو افزود: سخنرانی های احزاب افراطی فوق راستگرا و برخی رهبران احزاب دیگر مستقیم روی همزیستی افراد تاثیر گذاشته و شهروندان مسلمان را بدنام کرده است.
 


وی خاطرنشان کرد: اینترنت نیز همچنان نفرت علیه اسلام را انعکاس می دهد و شبکه های اجتماعی با مطالب تفرقه انگیز خود نقش بسزایی در اسلام هراسی دارند./982/ب102/د

منبع: تقریب

ارسال نظرات