۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۴۳۳۲۴۹

برگزاری همایش کتابت قرآن در سیستان و بلوچستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان گفت: همایش کتابت آیات منتخب قرآن کریم همزمان با سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) و نیز شب‌های قدر در سیستان وبلوچستان برگزار می‌شود.
کتابت

حسین مسگرانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: این همایش ۱۵ ماه مبارک رمضان مصادف با ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) در زاهدان و همزمان با شب‌های قدر در زابل و کنارک برگزار می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در این همایش سوره مبارکه قدر و همچنین آیاتی از قرآن کریم که به نزول قرآن، ماه رمضان و روزه‌داری اشاره دارد، توسط هنرمندان خطاط شیعه و سنی کتابت خواهد شد.

 

وی افزود: در زمان پیامبر اسلام(ص) گروهی از صحابه که خط داشتند و کنابت می‌دانستند، با نام « کاتبان وحی» به نوشتن آیات بر روی استخوان، چوب و برگ خرما می‌نوشتند؛ امروز به رسم آن بزرگواران در روز ولادت فرزندش امام حسن(ع) مراسم کتابت قرآن برگزار می‌شود.

 

مسگرانی با بیان اینکه این همایش هر ساله در ماه مبارک رمضان در استان برگزار می‌شود، بیان کرد: زبان هنر به واسطه زیبایی بسیاری که دارد، دارای قدرت تأثیرگذاری بالایی است و یکی از بهترین ابزارهای انتقال مفاهیم قرآن، استفاده از این زبان است.

 

وی عنوان کرد: هنر خوشنویسی از جمله هنرهای با ارزشی است که باید مورد توجه قرار گیرد، به همین دلیل پیشرفت و ارتقای آن از برنامه‌های اولویت‌دار این اداره است و در این راستا دوره‌های آموزشی در رده‌های مختلف برگزار می‌شود./831/303/ب3

ارسال نظرات