۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۴۳۳۳۶۸
استاد اخلاق حوزه علمیه:

شیوع فحشا در میان مؤمنان سبب ساز تاریکی و معصیت اجتماعی است

حجت الاسلام بنابی گفت: حجت‌الاسلام باقری بنابی با بیان اینکه اسلام با هر كارى كه جو جامعه را مسموم يا آلوده كند شدیداً مخالف است، گفت: کسانی که فحشا و بدی را در جامعه شیوع می دهند مورد عذاب الهی قرار خواهند گرفت.
حجت‌الاسلام‌ شیخ عبد المجید باقری بنابی مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر (عج) بناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ عبد المجید باقری بنابی مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر (عج) بناب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شیخ عبدالمجید باقری بنابی، مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) بناب روز گذشته در جمع طلاب این مدرسه علمیه، با بیان اینکه طلبه باید از الگوی احسن اسلامی یعنی پیامبر اگر پیروزی کند، اظهار داشت: طلبه باید پیامبرگونه باشد.

 

وی با تأکید بر اینکه طلبه باید مصمم باشد تا پیامبرگونه عمل و زندگی کند، ابراز داشت: طلبه باید نمازش، گفتارش و رفتارش را منطبق با حضرت محمد (ص) بکند و تمام زوایای زندگی شخصی و اجتماعی خود را با نبی مکرم اسلام که الگویی احسن برای مسلمانان است تطبیق دهد.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه تنبلی در انجام فرایض دینی و وظایف طلبگی را غیرقابل‌توجیه دانست و خاطرنشان کرد: یک طلبه نباید روح حضرت رسول اکرم (ص) را با تنبلی‌ها و انجام ندادن فرمان‌ها الهی در عذاب قرار دهد، طلبه علوم دینی خود باید عامل به آموزه‌های دینی و اسلامی باشد.

 

وی طلاب علوم دینی را ناجیان جامعه از ضلالت گمراهی از مسیر صحیح زندگی و دینی عنوان و تصریح کرد: طلبه‌ها باید شاکر مقلب‌القلوبی که سبب شد در این جایگاه قرار گیرد و در آن محصل علوم دینی گردد، باشد، از طرفی خود را برای جامعه آماده کن چراکه جامعه به‌ویژه در این زمان به ناجی نیاز دارد.

 

مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر (عج) بناب بابیان اینکه آبروی مؤمن بسیار ارزشمند و حساس است، ادامه داد: در روایات دینی واردشده است که اگر کسی ببیند فرد مؤمنی خلاف شرعی را دیده است و آن را علنی کنند، خداوند از او را رسوا خواهد کرد حتی اگر یک روز از عمر آن شخص باقی‌مانده باشد.

 

وی با تأکید بر خویشتن‌داری و تقوا در مورد امور مؤمنان و جامعه اسلامی، تصریح کرد: تکلیف کسی که خلافی نکرده است و آبروی او درخطر قرارگرفته روشن است، مؤمن نباید آبروی مؤمن را به‌راحتی در معرض نابودی قرار دهد، آبروی مؤمن ارزشمند و بسیار بااهمیت است.

 

حجت‌الاسلام باقری بنابی بابیان اینکه اسلام با هر كارى كه جو جامعه را مسموم يا آلوده كند شدیداً مخالف است، افزود: در سوره نور قرآن کریم به‌صراحت با شیوع زشتی و امور منافی عفت و شرع مخالفت کرده و برای کسانی که به این کار مبادرت می‌کنند عذابی دردناک وعید کرده است.

 

وی خاطرنشان کرد: ریختن آبروی مؤمن، غیبت، تهمت و معاصی از این سنخ که در جامعه و میان مؤمنان بدی را شایع می‌کند و چهره جامعه اسلامی را تاریک جلوه می‌دهند و با تاریکی دل‌های مؤمنان زمینه معصیت و جریحه‌دار شدن آبروی اجتماعی را می‌کنند، بسیار نکوهش شده است./854/202/ب2

ارسال نظرات