۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۴۳۴۶۹۷
استاد حوزه علمیه قم:

محاسبه اعمال با تقوا و نظم در زندگی محقق می‌‌شود

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) به صورت روزانه اعمال خود را محاسبه کرده و دیگران را هم به محاسبه اعمال دعوت می کردند، گفت: محاسبه اعمال با تقوا و نظم در زندگی انسان محقق می‌‌شود.
ترتیل خوانی نوجوانان حرم حضرت معصومه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد علی فاطمی، استاد حوزه علمیه قم، ظهر امروز در مراسم ترتیل خوانی نوجوانان در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه در روز قیامت اعمال انسان‌ها با اعمال حضرت علی(ع) مورد سنجش قرار می گیرد، گفت: به هر میزان که اعمال ما انسان‌ها به حضرت علی(ع) نزدیک باشد به همان میزان مورد قبول خداوند قرار خواهد گرفت.

 

وی افزود: بر اساس آنچه گفته شد اگر اعمال ما با اعمال حضرت علی(ع) فاصله زیادی داشته باشد نه تنها مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد بلکه آن اعمال زمینه عذاب ما را در قیامت و قبر فراهم خواهد کرد.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در این دنیا همه چیز دقیق بوده و خداوند محاسبه گر دقیقی است، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم که بدانیم تا چه حد اعمال ما به امام علی(ع) نزدیک است باید اعمال خود را به صورت روزانه محاسبه کنیم.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: محاسبه اعمال در عاقبت به خیری انسان نقش مهمی دارد زیرا همانطور که یک تاجر و کاسب اگر حساب دخل و خرج خود را نداشته باشد ورشکست می‌شود در مورد اعمال ما هم وضع به همین گونه است و اگر حساب اعمال خود را نداشته باشیم در آخرت در زمره خاسران قرار می گیریم.

 

حجت الاسلام فاطمی باتأکید بر اینکه محاسبه روزانه موجب می‌شود که انسان خطاهای گذشته را جبران کرده و بر میزان خوبی‌ها خود در کارنامه عملش بی‌افزاید، گفت: کسی که به صورت روزانه اعمال خود را محاسبه می‌کند در شب قدر که پرونده اعمالش به دست امام زمان(عج) می‌رسد در نزد امام زمان(عج) سر بلند خواهد بود در حالی که انسانی که حساب اعمالش را ندارد به تصور اینکه انسان خوبی است روز به روز بر اعمال بدش افزوده شده و میزان حسنات در پرونده عملش کاهش می‌یابد و توجه به این نکته ضروری است که محاسبه اعمال از خصلت‌های شیعیان حضرت علی(ع) است.

 

وی شفاعت و دعای امام زمان را از برکات محاسبه اعمال عنوان کرد و گفت: امام علی(ع) می فرمایند که شما را به تقوای الهی و نظم دعوت می‌کنم زیرا این نظم و تقوا است که موجب تقید انسان به محاسبه روزانه اعمال می شود.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: تقوا انسان را از گناه بازداشته و در مسیر کارهای خیر سرعتش را بیشتر می‌کند و نظم موجب می‌شود که هر کاری را در زمان و در مکان خودش و به‌موقع انجام دهیم.

 

حجت الاسلام فاطمی با تأکید بر اینکه دو خصلت نظم و تقوا موجب می‌شود که انسان به صورت خودکار در هر شب اعمال خود را محاسبه کند، یادآور شد: حضرت علی(ع) با وجود اینکه امام بودند هر شب قبل از خواب اعمال خود را محاسبه کرده و مردم را به محاسبه اعمال خود دعوت می کردند./۹۶۸/پ202/ی

ارسال نظرات