۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۴۳۴۷۱۸
استاد حوزه علمیه:

تعلق به عالم ماده نخستین گام برای دور شدن از بهشت است

حجت الاسلام علوی تهرانی با بیان این‌که تعلق انسان به عالم ماده نخستین گام برای دور شدن از بهشت است، گفت: انسان تعلق زیادی به عالم ماده دارد و این عمل انسان موازی با خصلت لذت‌طلبی او می‌باشد.
حجت الاسلام علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد باقر علوی تهرانی رییس بنیاد فارس المومنین بعد از ظهر یک‌شنبه 6 تیر در مسجد حضرت امیر حضرت امیر(ع)، گفت: دل کندن برای انسان از دنیای مادیات بسیار سخت است انسان انس و الفت بسیاری با لذت‌های دنیا برقرار  می‌کند در حقیقت دنیار را مونس خود قرار می‌دهد.


استاد برجسته حوزه علمیه درباره آخرت، ابراز کرد: دنیای راحت و بدون عبادت، آخرت سختی را برای انسان رقم خواهد زد راحت‌ طلبی در دنیا بی‌شک آخرت ترسناکی برای انسان به وجود می‌آورد.


حجت الاسلام علوی تهرانی با اشاره به اقوام مختلف در تاریخ، یادآور شد: اقوام بسیاری در طول تاریخ مورد عذاب پروردگار قرار گرفته‌اند برخی از این اقوام به مدد پیامبرشان مورد لطف و محبت خداوند قرا گرفته و بخشیده شده‌اند اما در زمان بسیار کوتاه هنگام ارتباط با عالم ماده باز هم به گناه آلوده گشته‌اند.


رییس بنیاد فارس‌المومنین پیرامون موضوع ترک دنیا پرستی، تاکید کرد:  انسان برای ترک‌دنیا پرستی باید عزم‌جدی و اراده قوی داشته باشد گردنه‌های صعب العبور بسیاری در قالب لذت‌های دنیا انسان را وسوسه خواهند کرد.


وی گفت: ایمان خالصانه انسان، کمک بزرگی برای گذر از مسیر طوفانی و پرفریب خواهد کرد آیات و روایات فراوانی در جهت روشن کردن مسیر زندگی مسلمانان در قرآن آمده است.


استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به زندگی عالمان دینی، ابراز کرد: از گذشته تا به حال عالمان فراوانی در شیوه زندگی و نحوه برخورد با افراد جامعه بر اساس آموزه‌های قرآن و اهل بیت زندگی کرده‌اند، شیوه زندگی این عالمان روحانی سرمشق گرفته از انبیای الهی و پیامبران است.


حجت الاسلام علوی تهرانی در پایان گفت: تعلق انسان به عالم ماده نخستین گام برای دور شدن از بهشت است، لذت‌های بهشت در مقایسه با خوشی‌های عالم ماده بسیار ناچیز و کم‌ارزش می‌باشد اما انسان باز هم فریب این دنیار می‌خورد و با راحت‌طلبی آخرت خود را نابود می‌کند هشدار‌ها و نصیحت‌ها برای فردی که دنیا را می‌پسندد کار‌ساز نیست./202/856/ب1

ارسال نظرات