۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۴۳۴۸۵۵

برگزاری مراسم شب قدر در لهستان، ژاپن و آذربایجان

همزمان با سالروز شهادت امیرالمومنین علی (ع) مراسم شب قدر با حضور ایرانیان مقیم و جمعی از شیعیان عراقی، در شهر ورشو پایتخت لهستان و ژاپن برگزار شد.
شب قدر

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از فارس، همزمان با سالروز شهادت حضرت امیرالمومنین علی (ع) مراسم شب قدر با حضور ایرانیان مقیم و جمعی از شیعیان عراقی، در حسینیه حضرت زهرا (س) شهر ورشو پایتخت لهستان برگزار شد.

 

در این مراسم که مصادف با لیالی قدر بود؛ عاشقان آن حضرت ضمن خواندن دعای جوشن کبیر و به سر گرفتن قرآن با نوحه سرایی و سینه زنی در غم آن امام همام به عزاداری پرداختند.

 

این مراسم با ضیافت افطاری و سحری برای روزه‌داران همراه بود. همچنین مراسم احیای شب‌های قدر با حضور ایرانیان مقیم ژاپن و در فضایی معنوی برگزار شد.


این مراسم با حضور ایرانیان مقیم، دیپلمات‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران، کارکنان سایر نهادهای ایرانی، دانشجویان، بازرگانان و خانواده‌هایشان به همراه جمعی از  شیعیان ژاپنی و خارجی در محل اقامت سفیر کشورمان در توکیو برگزار شد.


حجت الاسلام امرالله گیوی نهاوند روحانی اعزامی از جمهوری اسلامی ایران در این محفل معنوی با تأکید بر فضائل شب‌های قدر و با اشاره به بخشی از زندگانی امام علی (ع) و وصایای ایشان، به تببین جایگاه و اهمیت شب‌های قدر در قرآن و حدیث پرداخت.


در این مراسم، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت با نوحه خوانی و سینه زنی به عزاداری برای امام علی (ع) پرداختند و همزمان در شب بیست و یکم شهادت مولی الموحدین حضرت علی ابن ابیطالب (ع) محبان حضرت در سوگ آن امام همام اشک ماتم ریختند.

 

مومنان و عاشقان خاندان عصمت و طهارت (ع) با حضور در مساجد جمهوری آذربایجان به عزاداری اول مظلوم عالم مولای متقیان حضرت علی (ع) پرداخته و در ادامه نیز به راز و نیاز با معبود خویش پرداختند.

 

مومنان در مساجد حضرت ابوالفضل، فاطمه زهرا، صاحب الزمان، خیردالان، نارداران حرم حضرت رحیمه خاتون خواهر حضرت امام رضا، حسینیه اهل بیت ایرانیان در باکو و قارا چخور به عزاداری پرداختند.

 

همچنین در مساجد شهرهای سومیقائیت، آستارا، لنکران، ماسالی، گنجه، بیله سوار، نخجوان، جلیل آباد با حضور گسترده و پرشور محبان اهل بیت برگزار شد./982/ب101/د

ارسال نظرات