۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۵
کد خبر: ۴۳۴۹۱۵
حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری:

عبد خدا بودن انسان را به عالی‌‌ترین مرحله تکامل می‌رساند

مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به اینکه انسان تنها باید عبدالله باشد، گفت: اگر انسان تنها عبد خدا باشد و به جز خداوند بنده دیگری نشود می‌تواند به عالی ترین مراحل تکامل انسانی دست یابد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری، رییس مؤسسه روایت سیره شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی ماندگار، مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا شامگاه دوشنبه در برنامه «به توان خدا» از شبکه کودک و نوجوان با بیان اینکه شب قدر، شبی است که انسان می تواند ظرفیت و اندازه روحی خود را افزایش دهد، گفت: یکی از مهم‌ترین راه‌هایی که انسان به وسیله آن می‌تواند قدر و منزل روحی خود را افزایش دهد بندگی و عبد خدا بودن است.

 

وی افزود: انسان تنها باید عبد خدا باشد و نوجوانی که عبد باشگاه، دوست، رفیق، بازی‌های رایانه ای و عبد نفس خویش نیست می‌تواند در شب قدر با فهم منزلت خود در پیشگاه خداوند به بزرگی و تکامل انسانی دست یابد.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: نوجوانی که عبد خداوند است تنها از خدا اطاعت می‌کند و به جز خدا حاضر نمی‌شود بندگی کسی دیگر را انجام دهد و اطاعت این نوجوان از خداوند به معنای دوری او از محرمات است.

 

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری با بیان اینکه گناه انسان را پست و حقیر کرده و اندازه او را طبق آیات قرآن در حد «کالانعام» یعنی حیوانات تنزل می دهد، ادامه داد: نوجوان مؤمن دوست ندارد خداوند و دیگران او را در حالت گناه ببیند بلکه سعی می‌کند همواره از کارهایی که موجب پست شدن روح او یعنی محرمات می‌شود دوری کند.

 

وی با تأکید بر اینکه اراده نوجوان باید در مقابل گناه محکم باشد، ادامه داد: خداوند در قرآن کریم و در سوره تحریم برای کسی که محیط و دوستان بد را عامل گمراهی خود عنوان می‌کنند همسر فرعون یعنی حضرت آسیه(س) را مثال می‌زند و بیان می‌کند که این بانو با وجود اینکه در خانه فرعون بود و بستر گناه برایش آماده بود با اراده محکم در مقابل گناه ایستادگی کرد و در زمره بندگان خاص و مقرب خداوند قرار گرفت.

 

مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا افزود: همچنین خداوند در همین سوره برای اینکه نقش اراده انسانی را در مقابله با گناه نشان دهد بیان می‌کند که همسر حضرت لوط و هود با وجود اینکه در یک محیط مذهبی بودند و بستر خوب بودن برایشان فراهم بود ولی چون اراده نداشتند پیامبر خدا را تنها گذاشتند و در منجلاب گناه گرفتار شدند.


حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری یادآور شد: نوجوان باهوش و مؤمن نوجوانی است که هر پیشنهادی که به او می‌شود آن را از جهت منفعت اخروی و دنیوی مورد بررسی قرار دهد و ببیند که اگر به لحاظ اخروی این پیشنهاد برای روح او بد و عذاب آور است از آن دوری کند و اگر برایش منعت داشت به آن عمل کند./۹۶۸/پ202/ی

ارسال نظرات