۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۴۳۴۹۳۸
حجت‌الاسلام فرازی‌نیا:

منظور حضرت علی از نظم، داشتن برنامه است

حجت‌الاسلام فرازی‌نیا ضمن بیان وصیت‌ حضرت علی(ع) در روز‌های آخر عمرشان، گفت: نظمی که امیرمؤمنان(ع) به آن وصیت کرده‌اند برنامه داشتن است، حضرت می‌خواهند تأکید کنند که جوانان وقت خود را بیهوده سپری نکنند.
فرازی نیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام عباس فرازی‌نیا، مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی حوزه تولیت آستان قدس رضوی، عصر روز گذشته در مراسم تجمع عزاداران حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) به ویژگی‌های اختصاصی حضرت علی(ع) اشاره کرد و افزود: یکی از ویژگی‌های حضرت(ع) این است که در کعبه به دنیا آمد و در مسجد به شهادت رسید. نخستین مردی بود که به پیامبر اسلام(ص) ایمان آورد و در نبرد‌های صدر اسلام شرکت مؤثری داشت.

 

وی در ادامه افزود: حضرت علی(ع) در سخنانی ویژگی خاصی برای خویش برمی‌شمرد و آن بندگی خدا است. بنابراین چنان برای نماز اهمیت قائل است که در جنگ أحد تیر از پای حضرت، در هنگام نماز می‌کشند بدون این‌که متوجه شوند.

 

حجت‌الاسلام فرازی‌نیا با یادآوری عبادت‌های طولانی و خاص حضرت علی(ع) تصریح کرد: عده‌ای روایتی که حضرت در یک شب هزار رکعت نماز می‌خوانده است نادرست می‌پنداشتند. علامه امینی، صاحب کتاب الغدیر عده‌ای از بزرگان آن‌ها را جمع کرد و در یک شب مقابل آن‌ها هزار رکعت نماز خواند و به آن‌ها اثبات کرد که این‌کار غیرممکن نیست.

 

وی افزود: حدود سیصد آیه قرآن کریم دررابطه با شأن و منزلت حضرت علی(ع) نازل شده است. اگر نبود مصالح امت اسلامی و حفظ قرآن کریم از تحریف بدون شک نام ایشان و تمام اهل بیت‌(ع) نیز در قرآن می‌آمد.

 

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی حوزه تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به وصیت‌های حضرت امیر(ع) ابراز داشت: حضرت تعدادی وصیت قبل از جنگ صفین به امام حسن(ع) و امام حسین(ع) کردند که در نهج‌البلاغه با عنوان نامه ۳۳ آمده است که دارای نکات بسیار دقیق و ظریفی است.

 

وی افزود: وصیت دیگری نیز ایشان دارند و آن هم بعد از ضربت خوردن در شب نوزدهم رمضان است. در این وصیت فرزندان و به بیان دیگر تمام جهان را به دو چیز سفارش کرده‌اند؛ به تقوای الهی و نظم داشتن در امور زندگی.

 

حجت‌الاسلام فرازی‌نیا با بیان معنای تقوا از دیدگاه علی(ع) تصریح کرد: قانون‌مند و مرتب زندگی کنید. تمام اعمال ما در روز قیامت و بعد از مرگ محاسبه خواهد شد. به طور مداوم از چندین منظر یا دوربین کارهای ما دیده می‌شوند؛ خدا، پیامبر(ص)، ملائکه، زمین، زمان، شهدا تمام این موارد شاهد ما هستند و در روز قیامت به سود یا زیان ما شهادت می‌دهند.

 

وی به معنای صحیح نظم اشاره کرد و افزود: تنها نظم را سرساعت به مکانی رفتن معنا نکند. مثلا نظم تنها این نیست که فرد به جلسه ساعت دو بدون تأخیر همان موقع برسد و اگر دیر رسید فرد بی‌نظمی است. نظمی که امیرالمؤمنین(ع) به آن وصیت کرده‌اند برنامه داشتن است. حضرت می‌خواهند تأکید کنند که جوانان وقت خود را بیهوده سپری نکنند./202/862/ب1

ارسال نظرات