۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۴۳۵۷۸۱

خطیب جمعه بغداد خواستار بازگشت سریع آوارگان به مناطقشان شد

خطیب جمعه بغداد خاطرنشان کرد: آوارگان باید هر چه سریعتر به مناطقشان که از لوث جریان تروریستی داعش پاکسازی شده است، بازگردند.
آوارگان عراقي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از عین العراق نیوز، حجت الاسلام شیخ سلام الربیعی، خطیب جمعه بغداد در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الرحمن برگزار شد، خواستار تمسک مردم و مسؤولان به سیره امیر المومنین علی (ع) شد و گفت: امام علی (ع) همیشه حق را با شجاعت بیان می‎کرد و ترسی در دل راه نمی‎داد. در عصر کنونی ما به چه میزان به حق طلبی امام علی (ع) تمسک کردیم و با شجاعت حق و حقیقت را بیان می‎کنیم؟

 

وی خواستار حل اختلافات سیاسی به وسیله گفت‎وگو شد و افزود: مسؤولان باید مصالح عمومی را بر مصالح شخصی و حزبی ترجیح دهند و به فکر حل مشکلات داخلی عراق باشند.

 

خطیب جمعه بغداد به وضیعت آوارگان عراقی اشاره کرد و اظهار داشت: از مسؤولان عراقی می‎خواهیم که هرچه سریعتر به وضعیت آوارگان رسیدگی و زمینه بازگشت آنان به مناطقشان را فراهم کنند.

 

وی خواستار هوشیاری مردم در برابر فتنه و نفاق دشمنان شد و ادامه داد: افتادن در دام فتنه موجب ایجاد آشوب و فرو رفتن عراق در گرداب مشکلات داخلی می‎شود.

 

انتقاد شدید خطیب جمعه ناصریه از آمار بالای تلفات جاده‎ای

 

حجت الاسلام شیخ اسامه الناصری، خطیب جمعه ناصریه در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الشیخ عباس الکبیر برگزار شد، به آخرین تحولات داخلی عراق اشاره کرد و گفت: مسؤولان حکومت‎های محلی و مرکزی باید به آمار حوادث جاده‎های بین شهری توجه کنند زیرا سالانه هزاران تن به وسیله تصادفات جاده‎ای جان خود را از دست می‎دهند.

 

وی افزود: حکومت‎های محلی و مرکزی باید به مسؤولیت خود در برابر حوادث جاده‎ای عمل کنند و با نصب علامت‎های راهنمایی رانندگی قدمی برای کاهش تلفات بردارند./994/ب902/د

ارسال نظرات