۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۴۳۵۸۶۵
عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه مطرح کرد؛

رفع مظلومیت امام علی با تفسیر نهج‌البلاغه

حجت الاسلام محمدی ایلامی بر رفع مظلومیت امام علی(ع) تأکید کرد و گفت: حوزه‌های علمیه باید در کنار تفسیر قرآن به تفسیر نهج البلاغه بپردازند تا امام علی(ع) از مظلومیت بیرون بیایند و مردم بهتر ایشان را بشناسند.
حجت الاسلام محمدی ایلامی

حجت الاسلام رحیم محمدی ایلامی نماینده طلاب و فضلای استان ایلام در مجمع نمایندگان حوزه علمیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه سخن گفتن در مورد شخصی که آن را نمی شناسی سخت است، ابراز کرد: درباره امام علی (ع) سخن گفتن سخت است، انسان زمانی در مورد کسی  می تواند صحبت کند که او را می شناسد، پیامبر اکرم (ص) به امام علی (ع) فرمودند یا علی جز من کسی تو را نشناخته است.

 

وی ادامه داد: شخصیت امیرمؤمنان(ع) یک شخصیت بی نظیر در جهان بشریت است و اگر بخواهد مثل و مانندی داشته باشد جز نفس مکرم نبی اکرم (ص) فرد دیگری نیست.

 

حجت الاسلام محمدی ایلامی با بیان اینکه سخن گفتن در مورد شخصیت امام علی (ع) کار هر کسی نیست، بیان کرد: برخی از افراد که مسلمان هم نبودند درباره زندگی این امام بزرگوار کتاب نوشتند و با این واسطه با شخصیت ایشان آشنا شدند و مسلمان شدند.

 

نماینده طلاب و فضلای استان ایلام اضافه کرد: اگر کسی بخواهد اسلامیت را مجسم کند باید علی(ع) و زندگی ایشان را مجسم کند و اگر بخواهد بفهمد وحدانیت خدا چیست به زندگی علی (ع) نگاه کند یقینا به همه چیز پی می برد.

 

حجت الاسلام محمدی ایلامی با اشاره به اینکه همیشه دشمنان سعی داشتند با سوءاستفاده از جهل مردم آنها را در شناخت امام علی (ع) ناتوان بگذارند گفت: افرادی مانند مالک اشتر افسوس این را می خوردند که مردم علی(ع) را نمی شناسند و قدر ایشان را نمی دانند.

 

نماینده طلاب و فضلای استان ایلام ادامه داد: خود حضرت هم گاهی اوقات پیش برخی از اصحاب خاص خود به سینه خود اشاره می کرد و می فرمودند همانا در این جا یک علم انبوهی قرار داده شده است اما کسی که بتواند این علم را حمل کند پیدا نمی کنم؛ بنابراین سر در چاه می کردند و برای آن درد دل می کردند.

 

حجت الاسلام محمدی ایلامی در پایان گفت: علی(ع)، علم علی و عمل علی مظلوم مانده و اینکه چه زمانی از این مظلومیت بیرون آید خدا عالم است؛ بنابراین حوزه های علمیه باید در کنار تفسیر قرآن به تفسیر نهج البلاغه هم بپردازند تا امام علی (ع) از این مظلومیت بیرون بیایند و مردم بهتر ایشان را بشناسند./875/ت302/ی

ارسال نظرات