۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۲
کد خبر: ۴۳۶۳۳۶
استاد حوزه و دانشگاه:

سجده کردن به درگاه الهی نمره انسان را بالا می برد

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که سجده نمره ماه رمضان را بالا می برد، گفت: یکی از درس هایی که از انبیا می گیریم این است که انبیا جز مسبحین بودند. ما نیز تصمیم بگیریم در سجده، صدبار سبحان الله بگوییم.
سجده کردن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم ریحانه پزشکی، مدیر مؤسسه شمیم خانواده (مؤسسه دختران آسمان) امروز در جلسه تفسیر که در حسینیه معین الضعفا در مؤسسه دختران آسمان برگزار شد به پیام های آیه 87 سوره انبیا پرداخت.
 

وی با اشاره به آیه «وَ ذَا النُّونِ إِذْ ذَهَبَ مُغاضِباً فَظَنَّ أَنْ لَنْ نَقْدِرَ عَلَيْهِ فَنادي‏ فِي الظُّلُماتِ أَنْ لا إِلهَ إِلاَّ أَنْتَ سُبْحانَکَ إِنِّي کُنْتُ مِنَ الظَّالِمينَ.»، افزود: واژه «نون» به نهنگ یا ماهی گفته می شود. منظور از «ذالنون» صاحب ماهی بزرگ و حضرت یونس(ع) است.
 

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: آیات «فَلو لا انه كَـان مِـن المُـسـبحين، لَلبث فِى بَطنه الى يَوم يُبعثون، و اگر او از تسبيح گويان نمى بود حتما در شكم ماهى تا روزى كه خلق مبعوث شوند باقى مى ماند.»؛ تایید این آیه انبیا است.  
 

سجده کردن به درگاه الهی، نمره ماه رمضان ما را بالا می برد
پزشکی با اشاره به این که سجده نمره ماه رمضان را بالا می برد، گفت: یکی از درس هایی که از انبیا می گیریم این است که انبیا جز مسبحین بودند. ما نیز تسبیح زیاد بگوییم، تصمیم بگیریم در سجده، صدبار سبحان الله بگوییم.  

 

مدیر مؤسسه دختران آسمان افزود: مستحب است در رکوع و سجده، عددی که می گوییم، فرد باشد. مثلا سه یا هفت بار ذکر رکوع را بگوییم، ان شاالله درجات آن را بیشتر می شود.
 

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: در بیان تاریخ، همیشه از شیرینی ها و موفقیت ها سخن نگوییم؛ بلکه از حوادث تلخ هم بگوییم؛ همیشه وقتی از تجربیات زندگی برای دیگران تعریف می کنیم، خوب است که از شیرینی های آن بگوییم، اما تلخی های آن را نیز بگوییم.
 

پزشکی خطاب به مادران گفت: گاهی اجازه بدهید، فرزندان شما در تنگنا و سختی ها قرار بگیرند تا رشد کنند و صبر کردن را یاد بگیرند.
 

خداوند متعال بر افکار و خیالات ما آگاه است
مدیر مؤسسه دختران آسمان به پیام های آیه 87 سوره انبیا اشاره کرد و افزود: گاهی یک حرکت عجولانه و بدون حساب، کیفر سختی دارد؛ خداوند بر خیالات و افکار ما آگاه است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: انسان ها هر خیالی بکنند، خداوند از آن آگاه است. خیالات مثبت و زیبا، اثرات خوبی نیز دارد، اگر در حال غذا درست کردن، خیال خوب داشته باشید، غذای شما خوب می شود.
 

پزشکی گفت:خداوند از گمان های خوب ما نیز آگاه است و در عوض آن به ما پاداش می دهد؛ اگر کسی پولی از ما خواست و نداشتیم بدهیم، اما در دلمان گفتیم که ای کاش داشتم و می دادم، خداوند به همین گمان نیک شما پاداش می دهد.   
 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که غضب کردن توفیق انسان را کم می کند، ابراز کرد: گاهی یک غضب ما را گرفتار می کند. گاهی یک غضب ما را از یک مناجات سحر باز می دارد، گاهی از یک العفو با حال خوش باز می مانیم، از این که توفیق داشته باشم به کسی خدمت کنم، باز می مانم؛ بنابراین هر زمانی خواستیم عصبانی بشویم یادمان بیفتد که توفیقات ما کم می شود./1309/202/ب2

ارسال نظرات