۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۴۳۶۴۱۴

اعلام خروج اضطراری نمازگزاران فطر از مسجد جامع مسکو

آتش سوزی و پراکنده شدن دود در مسجد جامع بزرگ مسکو سبب اعلام خروج اضطراری نمازگزاران از محل شد.
مسجد مسکو
روسیه

به گزارش خبرگزاری رسا، پیش از آغاز نماز عید فطر در مسجد جامع بزرگ مسکو با حضور انبوه جمعیت در این مکان که فضای داخلی آن گنجایش 12 هزار نفر را دارد، پراکنده شدن دود سبب اعلام خروج اضطراری نمازگزاران از محل شد.

 

بعد از دیده شدن دود در این مسجد و پیش از اقامه نماز از سوی شیخ راویل عین الدین رییس شورای مفتی های روسیه، از مردم خواسته شد فوری و بدون همراه بردن هیچ وسیله ای محل را با حفظ آرامش ترک کنند.

 

یکی ازدلایل این واقعه رخ دادن آتش سوزی اعلام شده است.

 

بنا به گزارش ایرنا، پس از مدتی اعلام شد که نمازگزاران برای ادامه نماز دوباره وارد مسجد شوند که آیین نماز ادامه یافت.

 

این واقعه همزمان با مصاحبه شیخ راویل عین الدین با خبرنگاران رخ داد.

 

امروز در روسیه برای 25 میلیون مسلمان این کشور عید فطر اعلام شد و نماز عید در هفت هزار مسجد و مراکز عبادی مسلمانان اهل تسنن و شیعه این کشور خوانده می شود.

 

به مناسبت فرا رسیدن این روز، همچنین مقام های بلندپایه از جمله رییس جمهوری و نخست وزیر روسیه، شهردار مسکو و جمهوری های مسلمان نشین این کشور عید فطر را به مسلمانان شادباش می گویند.

 

بزرگ ترین و پرشمارترین مراسم نمازهای عید فطر روسیه در پایتخت و مکان های از قبل پیش بینی شده از جمله مساجد جامع، یادبود، تاریخی، خاتم الانبیا وابسته به سفارت جمهوری اسلامی ایران و حسینیه شیعیان و همچنین 40 مسجد در استان مسکو برگزار می شود.

 

با توجه به شمار زیاد شرکت کنندگان، در بسیاری از مراسم عید فطر در مسکو و شهرهای مختلف، نماز در چند نوبت برگزار و حتی به خارج از مسجد نیز کشیده می شود که تدابیر لازم برای آن در نظر گرفته می شود.

 

تمرکز جمعیتی مسلمانان روسیه بیشتر در جمهوری های قفقازی چچن، داغستان، اینگوش، کاباردینو بالکاریا، کاراچایوو، چرکسیا و آدی گیا، جمهوری های ولگایی باشقیرستان و تاتارستان است و سومین منطقه زندگی پیروان دین اسلام نیز در مرکز روسیه بویژه استان های مسکو، پنزا و شهر سن پترزبورگ مرکز استان لنینگراد است./847/ب102/د

ارسال نظرات