۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۴۳۶۵۹۰
مدیر حوزه علمیه استان مرکزی:

توجه به هنرمندان ارزشی باید در اولویت قرار بگیرد

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی گفت: توجه به هنرمندان ارزشی جامعه باید در اولویت قرار بگیرد چرا که این هنرمندان به عنوان قشر مورد قبول اکثریت جامعه تاثیر بسزایی در رشد و ارتقای سطح ارزش های دینی و معنوی جامعه دارند و به همین دلیل هم تمامی رفتار و حرکات آنها زیر ذره بین قرار دارد.
مدیر حوزه علمیه استان مرکزی

حجت الاسلام سید علی حسینی پور مدیر حوزه علمیه استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، اظهار داشت: توجه به هنرمندان ارزشی جامعه باید در اولویت قرار بگیرد چرا که این هنرمندان به عنوان قشر مورد مقبول اکثریت جامعه تاثیر بسزایی در رشد و ارتقای سطح ارزش های دینی و معنوی جامعه دارند و به همین دلیل هم تمامی رفتار و حرکات آنها زیر ذره بین جامعه قرار دارد.

 

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جریان تجلیل از هنرمندانی که تعهداتی در قبال ارزش های دینی ندارند، ابراز کرد: در حال حاضر دنیای استکبار و غرب سعی دارد از طرق مختلف به جامعه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند و برای رسیدن به این هدف نیز از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

 

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی ادامه داد: این یک جنگ نرم و بدون خونریزی و با کمترین هزینه برای استکبار است که علیه جامعه اسلامی آغاز کرده؛ بنابراین بر مدیران و مسؤولان واجب است تا به این نکات توجه کنند و در برنامه هایی که برای تجلیل از افرادی همچون هنرمندان تهیه می کنند ارزش های دینی را نیز مد نظر قرار دهند.

 

حجت الاسلام حسینی پور عنوان کرد: این یک کاستی است که گاهی به هنرمندان ارزشی آنگونه که شایسته است توجه نمی شود و یا تجلیل از آنها در فضاهای مطلوب برگزار نمی شود و یا اگر هم تجلیلی صورت بگیرد این موضوع تبدیل به یک موضوع رسانه ای نمی شود.

 

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی ادامه داد: مدیران دستگاه های اجرایی و مدیران حامی از تولیدات نرم افزاری باید توجه کنند که افراد شایسته و صاحب لیاقتی را که وجود دارند در جامعه برجسته کرده و آنها را به عنوان الگو به جامعه معرفی کنند تا مردم به ویژه قشر نوجوان و جوان بتوانند الگوهای مناسبی را در جامعه داشته باشند.

 

حجت الاسلام حسینی پور خاطرنشان ساخت: مدیران اجتماعی هم باید بدانند این موضوع را در دستور کار قرار داده و با برجسته کردن این افراد مانع به انحراف رفتن فضای ارزشی در جامعه شوند؛ از این رو برنامه ریزی برای این امر نیز ضروری به نظر می آید و به همین دلیل هم باید این موضوع به عنوان یکی از اولویت های نهاد مختلف در دستور کار قرار بگیرد.

 

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی با بیان اینکه زبان هنر با توجه به ظرافت های خاصی که دارد از تاثیرگذاری بسیاری نیز در جامعه و به ویژه در بین قشر نوجوان و جوان برخوردار است، تصریح کرد: هنرمندان همواره باید با متعهد بودن به ارزش های دینی و معنوی خود را به عنوان یک الگوی خوب و مطلوب برای مردم و به ویژه برای مخاطبانشان معرفی کنند.

 

حجت الاسلام حسینی پور یادآور شد: گاهی هنرمندان بدون توجه و بدون نیت خاصی حتی با پوشیدن یک لباس و یا تغییر نوع مو و نوع رفتار خود موجب ایجاد اثرات منفی در جامعه می شوند، در حالی که اگر این قشر نیز به این موضوع حساس شود که نوع رفتار و گفتار و پوشش آنها برای جامعه به الگو بدل می شود قطعا در رفتار و پوشش خود مراقبت بیشتری را صورت خواهند داد.

 

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی ادامه داد: مسؤولان ذیربط و نهادها و دستگاه های حمایتی که قصد تجلیل از قشر خاصی همچون هنرمندان را برعهده دارند باید به طور ویژه به این موضوع توجه کنند که در انتخاب افراد برای تقدیر و تجلیل حتما ملاک های ارزشی و معنوی را نیز مد نظر قرار دهند.

 

حجت الاسلام حسینی پور تصریح کرد: تجلیل از هنرمندان ولنگار در جامعه بازتاب های منفی را به همراه خواهد داشت در حالی که اگر افراد با ملاک های ارزشی و معنوی به همراه سایر ملاک های کیفی در کارهایشان مورد تقدیر قرار بگیرند تاثیر بیشتری را در رشد ارزش های دینی و معنوی در جامعه بر جای خواهد گذاشت./302/842/ب1

ارسال نظرات