۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۴۳۶۶۴۵
امام جمعه شهرکرد در دیدار قائم مقام وزیر کشور:

مسؤولان به هدایت‌های رهبر انقلاب توجه کنند

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این‌که بعضی از مسؤولان با موضع گیری‌ها و جهت‌گیری‌های نادرست خودشان برای کشور حاشیه‌ ساز می‌شوند، گفت: مسؤولان و کارگزاران نظام به هدایت‌های از جان برخاسته رهبر معظم انقلاب و واقعیات جامعه توجه ویژه کنند.
امام جمعه شهرکرد حجت الاسلام والمسلمین نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، بعد از ظهر امروز در دیدار قائم مقام وزیر کشور، عقلانیت و خردورزی در مسؤولیت‌ها و انجام وظایف را بسیار مهم دانست و تصریح ‌کرد: در کنار باور توحیدی و ایمانی، عقلانیت و خردورزی است که جهت‌گیری‌های مؤمنانه را تکمیل و أمور را به سَر منزل مقصود می‌رساند.

 

امام جمعه شهرکرد عقل‌گرایی را بزرگ ترین سرمایه و بی‌تدبیری را بزرگ ترین خطر برای انسان دانست و تصریح کرد: انسان در هر مسؤولیت و موقعیتی که حضور داشته باشد با عقلانیت و خردورزی می‌تواند همه جناح‌ها و نگاه‌های خاص سیاسی را به سمت مسیر صحیح هدایت کند.

 

حجت الاسلام ‌والمسلمین نکونام تصریح کرد: متأسفانه مشکل امروز ما آن است که در نگاه‌ها و جهت‌گیری‌ها خردورزی و عقلانیت حاکم نمی‌شود و کارها در وادی افراط و تفریط گرفتار می‌شود که در چنین شرایطی طبیعی است که با مشکل و چالش مواجه شویم.

 

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به عنایت و ارزش بالایی که رهبر معظم انقلاب برای انسان‌های خردمند قائل هستند، خاطرنشان کرد: برای رهبر معظم انقلاب عقلانیت و خردورزی و تدبیر افراد به مراتب مهم‌تر و ارزشمندتر از نوع نگاه افراد است که این چنین سیره و منشی برآمده از متن قرآن و روایات اسلامی است.

 

این مقام مسؤول، رهبر معظم انقلاب را نیز یک انسان به معنای واقعی کلمه در مَسند عقلانیت نشسته دانست و گفت: خدای متعال فردی را ناخدای کشتی انقلاب اسلامی قرار داده است که از یک عقلانیت والا برخوردار است و  از نظر ایمان نیز در جایگاه بلند قرار دارد.

 

وی تأکید کرد: نتیجه گره‌ خوردن ایمان و عقلانیت با یکدیگر آن می‌شود که کشتی گرفتار در انواع امواج، سلایق و افکار به بهترین وجه هدایت و همگان را به ساحل نجات می‌رساند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در همین باره به فرمایشات روشن‌گرانه رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با جوانان و دانشجویان اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار پدرانه و به عنوان ناخدای حکیم برای کشتی انقلاب که در این کشتی افکار و إراده مختلف حضور دارند و همه باید به ساحل نجات برسند، رهنمودهای راهگشا، جامع و ارزشمندی داشتند که همه أمور نظام را در بر می‌گرفت.

 

حجت الاسلام‌ والمسلمین نکونام صحبت‌های دانشجویان در این دیدار را نیز پردغدغه، صریح و بی‌پرده دانست و تصریح ‌کرد: ۹۵ درصد آن چه که جوانان در محضر مقام معظم رهبری بیان کردند، دغدغه‌های عموم جامعه بود که باید همگان به ویژه مسؤولان این دغدغه‌ها را مورد توجه ویژه قرار بدهند.

 

امام جمعه شهرکرد با انتقاد از بی‌توجهی برخی از مسؤولان نسبت به دغدغه‌های جوانان و آحاد مردم تصریح کرد: متأسفانه برخی‌ها نسبت به دغدغه‌های مردم و به ویژه قشر جوانان که سرمایه‌های انقلاب هستند، بی‌توجه هستند و راه و سمت سوی مخالف جهت انقلاب را به پیش گرفته‌اند که همین مسأله موجب شده مردم و جوانان دغدغه‌مند باشند و از برخی مسؤولان گلایه کنند که این گلایه هم به حق است.

 

این مقام مسؤول با اشاره به اظهارات معاون وزیر کشور درباره این که «کشور ظرفیت تنش را ندارد» تصریح کرد: اگر باید تنش در کشور نباشد و کشتی انقلاب در فضای آرام قرار گیرد و به سمت ساحل نجات در حرکت باشد، لازمه‌اش آن است که ابتدا خود مسؤولان و کارگزاران نظام حاشیه‌ سازی نکنند و به هدایت‌های از جان برخاسته رهبر معظم انقلاب و واقعیات جامعه توجه ویژه کنند.

 

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری تصریح‌ کرد: به اعتقاد اینجانب، قبل از آن که منتقدان برای کشور حاشیه درست کنند، بعضی از مسؤولان با موضع گیری‌ها و جهت‌گیری‌های نادرست خودشان برای کشور حاشیه‌ ساز می‌شوند که البته این سخن به معنای تأیید کار منتقدان نیست.

 

حجت الاسلام ‌والمسلمین نکونام در ادامه رشد و توسعه استان را نیازمند نگاه ویژه از کلان کشور دانست و تأکید کرد: متأسفانه امکانات و منابع در استان برای ایجاد اشتغال، توسعه اقتصادی و معیشتی مردم و راه اندازی کارنجات کم است و دست مسؤولان بسته است که می‌طلبد مسؤولان دارایی‌ها و منابع کشور را نَه در شرکت‌های خارجی بلکه در درون و در جهت رونق اقتصاد درون کشور به کار بگیرند.

 

در ابتدای این دیدار نیز امیری، قائم مقام وزیر کشور وحدت و همدلی مسؤولان استان را بسیار بالا و ارزشمند خواند و تأکید کرد: دولت تدبیر و امید هیچ گاه از نقد منصفانه در هراس نیست بلکه از نقد منصفانه در جهت رفع مشکلات و پیشرفت کشور حمایت می کند.

 

امیری اتحاد و انسجام در همه حوزه‌ها را راهگشای بسیاری از مشکلات کنونی کشور دانست./201/9457/ب1

ارسال نظرات