۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۴۳۷۰۹۵
مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی خبر داد؛

آمادگی برای پذیرش طلاب کشورهای همسایه در حوزه‌های علمیه استان

حجت الاسلام انتظاری با اشاره به آمادگی استان برای پذیرش طلبه در حوزه‌های علمیه خواهران و برادران از کشورهای همسایه برای تحصیل در علوم اسلامی، گفت: با پذیرش طلاب از نخجوان بسیاری از مشکلات فرهنگی و فقر اعتقادی در کشور همسایه از میان خواهد رفت.
حجت الاسلام والمسلمین انتظاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام علی انتظاری مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی، عصر امروز در دیدار سرکنسولی ایران در نخجوان، با اشاره به مشترکات فرهنگی و دینی ابران اسلامی با مردم شیعه جمهوری خودمختار نخجوان، بر تقویت همکاری‌ها به‌ویژه در حوزه فرهنگ تأکید کرد.

 

وی مبا بیان این‌که تأسفانه در برهه‌ای از زمان غفلت از کشورهای همسایه سبب باز شدن جای پا برای کشورهای معاند اسلام در این کشورها شده است، ابراز داشت: باید فعالیت‌های فرهنگی در این کشورها که از نظر فرهنگی نزدیکی بسیاری با کشور اسلامی ایران و فرهنگ ما دارد افزایش پیدا کند تا مردم این کشورها دچار سرخوردگی فرهنگی نشوند.

 

حجت‌الاسلام انتظاری با اشاره به کمک‌های بشردوستانه ایران اسلامی به کشورهای مختلف جهان به‌ویژه کشورهای همسایه ایران اسلامی، افزود: کمک‌های بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران به کشورهای همسایه ازجمله جمهوری خودمختار نخجوان می‌توانست آثار پربارتری داشته باشد.

 

وی به علاقه شدید مردم مسلمان جمهوری نخجوان به مسائل اسلامی و فرایض دینی اشاره و تشریح کرد: متأسفانه نفوذ و شیطنت برخی کشورها، در روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای اسلامی تأثیر عکس داشته و سبب شده قدرت جوامع اسلامی کاهش و قوت فرهنگ دینی در این کشورهای ضعیف شود.

 

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی بر ضرورت کار فرهنگی و تقویت بنیه‌های دینی و اعتقادی از سوی سفارت‌خانه و کنسولگری‌های کشورمان در سرزمین‌های اسلامی به‌ویژه نخجوان تأکید کرد و گفت: غفلت از این امر پیامدهای ناگوار فرهنگی را متوجه مردم منطقه به‌ویژه همسایه‌های ایران اسلامی خواهد کرد.

 

وی با اشاره به آمادگی استان برای پذیرش طلبه در حوزه‌های علمیه خواهران و برادران از کشورهای همسایه برای تحصیل در علوم اسلامی، تصریح کرد: با پذیرش طلاب از نخجوان بسیاری از مشکلات فرهنگی و فقر اعتقادی مردم در کشور همسایه از میان خواهد رفت.

 

منصور آیرم، سرکنسول ایران در نخجوان، تلاش کشورمان برای هم‌افزایی و توسعه روابط با کشورهای مسلمان همسایه به‌خصوص در دولت یازدهم را ستود و افزود: در زمینهٔ تبادل علمی و استاد دانشگاه و فعالیت‌های دینی و فرهنگی اقدامات مؤثری صورت گرفته که امیدوارکننده است.

 

وی به سفر قریب‌الوقوع دکتر روحانی به جمهوری آذربایجان اشاره و تشریح کرد: در این سفر بر حل بسیاری از مسائل و توسعه روابط فی‌مابین و گسترش همکاری‌ها تأکید خواهد شد./202/854/ب1

ارسال نظرات