۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۴۳۷۶۴۴
استاد حوزه علمیه کرمان:

انقلابی ماندن راه نفوذ دشمن به حوزه علمیه را می‌بندد

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که مدیر جدید حوزه های علمیه باید در مورد انقلابی ماندن حوزه های علمیه چاره ای بیندیشد، گفت: یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد حوزه های علمیه این است که باید حوزه علمیه انقلابی باشد زیرا در این صورت دیگر راه نفوذ دشمن به حوزه علمیه بسته می شود.
حوزه علمیه

حجت الاسلام حسن موسی زاده استاد حوزه علمیه کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با مشکلات حوزه های علمیه استان، گفت: مردم توقعات زیادی از طلاب دارند.

 

وی افزود: طلاب باید طوری در حوزه های علمیه درس بخوانند که جوابگوی مسائل مردم باشند تا بتوانند تمام نیاز های مردم را از جهت اعتقادی یا احکامی، پاسخ گو باشند.

 

حجت الاسلام موسی زاده با توجه به این که طلاب باید خود را با فضاهای مجازی آشنا کنند، اظهار داشت: یکی از مشکلات حوزه های علمیه در سرتا سر کشور این است که طلاب به مسائل روز آشنا نیستند و در این صورت نمی توانند پاسخ گوی مردم باشند.

 

وی ابراز داشت: دشمن بر روی حوزه های علمیه برنامه ریزی های زیادی کرده است و طلاب باید راه نفوذ دشمن به حوزه های علمیه را ببندند و این کار جز با بصیرت درست نمی شود.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که مدیر جدید حوزه های علمیه باید در مورد انقلابی ماندن حوزه های علمیه چاره ای بیندیشند، اظهار داشت: یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد حوزه های علمیه این است که باید حوزه علمیه انقلابی باشد زیرا در این صورت دیگر راه نفوذ دشمن به حوزه علمیه بسته می شود.

 

حجت الاسلام موسی زاده بیان داشت: بروز رسانی درس های حوزه باید اولویت اول مدیر جدید باشد تا با یک شیوه جدید طلاب بهتر بتوانند درس را خوانده و جوابگوی مردم باشند.

 

وی با توجه به این که قرار دادن حداقل یک زبان خارجی برای طلاب از واجبات حوزه های علمیه است، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه کارگروه هایی خاص برای نحوه استفاده از فضای مجازی را تشکیل دهند و آن ها را به تمام نقاط کشور برای بصیرت افزایی فرستاده تا بصیرت و طلاب و اساتید افزایش پیدا کند.

 

این استاد حوزه علمیه با توجه به این که کارگروه های خاص برای برگزاری کلاس های بصیرت افزایی به حوزه های علمیه شهرستان ها فرستاده شوند، ابراز داشت: در حوزه های علمیه باید به معاونت تهذیب اهمیت بدهند، همان طور که به معاون اموزش اهتمام خاصی از سوی مرکز مدیریت داده می شود زیرا اخلاق با درس خواندن باید یکی باشد.

 

وی اظهار داشت: متأسفانه شعار دادن در حوزه های علمیه زیاد شده است و حرف از تهذیب می زنند ولی به آموزش بهای بیشتری داده می شود.

 

حجت الاسلام موسی زاده با اشاره به این که طلاب مبانی امام و رهبری را به تفکر خود دعوت کنند، ابراز داشت: بعضی از حوزه های علمیه راه و رسم جریان سکولار را برای خود پذیرفته اند و اسلام منهای سیاست را به زندگی طلبگی خود دعوت کرده اند که یکی از ضعف های بزرگ حوزه های علمیه شمرده می شود.

 

وی در پایان گفت: با انقلابی بودن حوزه های علمیه راه نفوذی دشمن را بگیرم و نگذاریم دشمن راحت وارد حوزه های علمیه شود./302/9707/ب1

ارسال نظرات