۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۴۳۷۹۱۱

شهرک سازی جدید رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی

با وجود مخالفت مجامع بین المللی با شهرک سازی های رژیم صهیونیستی، این رژیم به اقدامات غیر قانونی خود ادامه می دهد.
شهرک سازی رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رژیم صهیونیستی همچنان به مصادره و غصب اراضی فلسطینیان به منظور توسعه شهرک سازی ادامه می دهد و در همین راستا کمیته نقشه کشی و ساخت ساز وابسته به شهرداری قدس اشغالی امروز چهارشنبه طرح ساخت 90 واحد مسکونی جدید در شهرک یهودی نشین گیلو در جنوب غرب این شهر را به تصویب رساند.

 

رسانه های صهیونیستی اعلام کردند که تمامی مراحل مقدمات ساخت این واحدها انجام شده است و شهرداری قدس اشغالی آماده اجرای طرح در شرق قدس است.

 

این در حالی است که جنبش صهیونیستی صلح اکنون اخیرا اعلام کرده بود که رژیم صهیونیستی شهرک سازی در اراضی فلسطینی را متوقف نکرده است و به طور تدریجی در حال مشرروعیت بخشی به شهرک های صهیونیست نشین در اراضی اشغالی است.

 

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل نیز روز سه شنبه در جلسه شورای امنیت در رابطه با خاورمیانه بار دیگر تاکید کرد که ادامه سیاست شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی نقض صریح قوانین بین المللی است و ثابت می کند که سیاست های تل آویو به کلی با راه حل تشکیل دو کشور در تضاد است.

 

بان کی مون موافقت رژیم صهیونیستی با ساخت صدها واحد مسکونی جدید در شهرک های صهیونیست نشین را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

 

البته جامعه بین الملل و در راس آن سازمان ملل صرفا به صدور بیانیه و محکومیت شهرک سازی رژیم صهیونیستی اکتفا کرده و هرگز اقدامی عملی برای واداشتن این رژیم به توقف شهرک سازی انجام نداده اند و همین مساله موجب شده است تا این رژیم با جسارت و گستاخی بیشتری اقدام به مصادره اراضی فلسطینیان و ساخت و ساز در آن ها کند./847/ب103/د

ارسال نظرات